آمریکا می گوید انتقادات بریتانیا از جان کری «حیرت آور» است

آمریکا می گوید انتقادات بریتانیا از جان کری «حیرت آور» است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دولت آمریکا در پاسخ به موضعگیری بریتانیا در قبال اظهارات جانکری گفت از این «موضعگیری شگفت زده شده است چون اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا، همسو با حمایت بریتانیا در قطعنامه محکومیت اسرائیل بوده…

آگهی

دولت آمریکا در پاسخ به موضعگیری بریتانیا در قبال اظهارات جانکری گفت از این «موضعگیری شگفت زده شده است چون اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا، همسو با حمایت بریتانیا در قطعنامه محکومیت اسرائیل بوده است.

دولت بریتانیا از جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا به دلیل اظهاراتش درباره اسرائیل انتقاد کرده بود. سخنگوی دفتر نخست وزیری بریتانیا گفته بود حمله به یک دولت دموکراتیک در کشوری که متحد شماست، اقدامی نامناسب است.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا دولت اسرائیل را «راستگراترین ائتلاف» تاریخ این کشور خوانده بود و به شدت از ادامه شهرک سازی در سرزمینهای اشغالی انتقاد کرده بود.

آقای کری گفته بود بر خلاف اجماع جهانی بر سر موجودیت داشتن کشوری فلسطینی در کنار اسرائیل، این کشور به دنبال راه حلی است که فقط یک کشور در آن موجودیت دارد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد هفته گذشته در قطعنامه ای شهرک سازی های اسرائیل را در سرزمین های اشغالی محکوم کرد. آمریکا بر خلاف گذشته این قطعنامه ضداسرائیلی را وتو نکرد.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا مبتکر از سرگیری گفتگوهای صلح بین اسرائیل و فلسطینیها بود اما این گفتگوها سالهاست که کاملا متوقف شده است. دولت فلسطینی ادامه شهرک سازی یهودیان را در سرزمینهای متعلق به فلسطینیها را یکی از عوامل اصلی توقف مذاکرات اعلام کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جان کری از سمت خود در دولت بایدن کناره‌گیری می‌کند؛ دلایل وزیرخارجه آمریکا در زمان توافق برجام چیست؟

وزیر بازرگانی دولت بایدن در سفر چین به دنبال چیست؟

پنتاگون: افزایش حضور نظامی آمریکا در خلیج فارس اثر بازدارندگی بر فعالیت‌های مخرب ایران دارد