وزارت دفاع روسیه: احتمال زنده یافتن سرنشینان هواپیمای سقوط کرده بعید است

وزارت دفاع روسیه: احتمال زنده یافتن سرنشینان هواپیمای سقوط کرده بعید است
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

با ادامه عملیات جستجو برای یافتن سرنشینان هواپیمای نظامی روسیه که در دریای سیاه سقوط کرد، وزیر دفاع این کشور می گوید، احتمال زنده یافتن سرنشینان این هواپیما بعید…

آگهی

با ادامه عملیات جستجو برای یافتن سرنشینان هواپیمای نظامی روسیه که در دریای سیاه سقوط کرد، وزیر دفاع این کشور می گوید، احتمال زنده یافتن سرنشینان این هواپیما بعید است.

این هواپیمای نظامی با ۹۲ سرنشین چند دقیقه پس از برخاستن از فرودگاه سوچی در نزدیکی دریای سیاه از صفحه رادار محو و ساعاتی بعد بقایای آن در این دریا یافت شد.

ایگور کوناشنگوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: «عملیات جستجو همچنان ادامه دارد و ۴ قایق و ۵ هلی کوپتر در حال حاضر اجرای عملیات را به عهده دارند و نیروهای بیشتری نیز به منطقه اعزام شده اند.»

این پرواز از مسکو آغاز شد و هواپیما تنها برای سوختگیری در سوچی فرود آمده بود. این هواپیمای توپولوف ۱۵۴ به مقصد لاذقیه سوریه در حرکت بود.

به گزارش وزارت دفاع روسیه ۶۴ تن از اعضای گروه مشهور موسیقی الکساندروف و ۹ خبرنگار در میان سرنشینان این هواپیما بوده اند.

بر اساس گزارش ها قرار بوده این گروه برای نظامیان روس مستقر در لاذقیه به مناسبت سال نوی میلادی برنامه اجرا کنند. برخی گزارش ها نیز حاکی از آنست که این گروه برای اجرای برنامه ای در شهر حلب به سوریه می رفته اند.

لیزا گلینکا، مدیرعامل یک بنیاد خیریه و نخستین برنده جایزه دولتی حقوق بشر روسیه نیز از دیگر سرشنینان این هواپیما بوده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز دوشنبه را در این کشور عزای عمومی اعلام کرد.
به گفته سخنگوی کرملین کمیته ای برای بررسی جزئیات و یافتن دلیل این حادثه تشکیل شده است اما به نظر می رسد نقص فنی یا خطای کادر پرواز دلیل سقوط هواپیما باشد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

۹ ژورنالیست در میان جان باختگان سقوط هواپیمای نظامی روسیه

اوکراین: برای نخستین‌بار بمب‌افکن راهبردی روسیه را سرنگون کردیم

اولین مصاحبه یولیا ناوالنایا همسر الکسی ناوالنی؛ از چگونگی شنیدن خبر مرگ او تا انتقاد از غرب