پلیس ایران: تشکیل یک قرارگاه مخصوص برای انتخابات آتی ریاست جمهوری

پلیس ایران: تشکیل یک قرارگاه مخصوص برای انتخابات آتی ریاست جمهوری
Copyright 
نگارش از Soroush Jafari
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

سخنگوی نیروی انتظامی ایران از تشکیل یک قرارگاه مخصوص برای تامین امنیت انتخابات آتی ریاست‌جمهوری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سعید منتظرالمهدی، سخنگوی نیروی انتظامی ایران روز یکشنبه، پنجم دی ماه در یک نشست خبری این موضوع را اعلام کرد و گفت که هدف ناجا از تشکیل این قرارگاه مخصوص، «تامین امنیت انتخابات به منظور خلق حماسه‌ای دیگر» است.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران قرار است روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ برگزار شود. محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور سابق ایران که انتخاب او در سال ۸۸ منجر به اعتراض‌های گسترده و دخالت نیروهای نظامی شد، براساس نظر علی خامنه‌ای رهبر ایران، از نامزد شدن برای انتخابات ۹۶ منع شده است. همچنین احتمال می‌رود حسن روحانی که تنها یک دوره رئیس جمهور ایران بوده است در سال ۱۳۹۶، برای دومین بار نیز کاندیدای انتخابات شود.

تهران صدرنشین نزاع و درگیری در کشور

سخنگوی نیروی انتظامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمار نزاع‌ها و درگیری‌ها در کشور در ۹ ماهه اول سال جاری گفت: «در ۹ ماهه اول سال جاری ۱۰ درصد در خصوص نزاع‌ها و درگیری‌ها کاهش داشتیم. تهران با ۶۹ هزار و ۸۰۱ نزاع و درگیری در صدر استان‌های کشور قرار دارد و استان‌ خراسان رضوی در رتبه بعدی است.»

وی با اعلام اینکه «در کل کشور ۳۲۰ هزار نزاع و درگیری داشته‌ایم» افزود: «استان‌های خراسان جنوبی، یزد و کیش پایین‌ترین آمار درگیری و نزاع را داشته‌اند… همچنین باید به این نکته اشاره کنم که کیش با ۲۰۵ نزاع و درگیری پایین‌ترین رتبه را در بین شهرهای کشور به خود اختصاص داده است.»

روزنامه آرمان چندی قبل به نقل از پزشکی قانونی نوشته بود که در ایران در هر دقیقه یک نزاع (هر ساعت ۶۶ مورد) رخ می‌دهد و مسائل اجتماعی، روانی، فرهنگی و اقتصادی را دلایل اصلی بروز نزاع‌ها برشمرده بود.

سردار منتظرالمهدی در ادامه نشست خبری خود به موضوع کانال‌های تلگرامی پرداخت و در این زمینه گفت: «در خصوص کنترل و چگونگی برخورد با کانال‌های تلگرامی منتظر دستورالعمل‌ها و قوانینی هستیم که وزارت ارشاد به ما ابلاغ خواهد کرد. فعلا پلیس هیچ کاری با کانال‌های تلگرامی ندارد تا اینکه این ابلاغ به دست ما برسد.»

دستگیری ۱۲۰۰ مجرم فضای مجازی از سوی ماموران پلیس فتا پایتخت – https://t.co/tOO8lpc6pHpic.twitter.com/Fkkwg4p0X2

— khabar parsi (@khabarparsicom) December 19, 2016

در عین حال حسین ساجدی نیا، رئیس پلیس تهران روز اول دی‌ماه گفته بود که در هشت ماهه سال جاری ۱۲۰۰ «مجرم فضای مجازی» در تهران دستگیر شده‌اند که از این تعداد، ۹۸۶ نفر مرد و ۲۹۸ نفر زن بوده‌اند. وی جرایم دستگیرشدگان را «انتشار صوت و فیلم‌های مستهجن، انتشار فیلم و تصاویر خصوصی افراد، نشر اکاذیب، سایت‌های خلاف عفت عمومی و همسریابی غیرمجاز» و … اعلام کرده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر سر وضع تحریم‌های جدید علیه ایران به توافق رسیدند

پایگاه‌های نظامی در دل کوه تا پالایشگاه‌ها؛ اسرائیل کدام هدف را برای ضربه به ایران انتخاب می‌کند؟

ادعای مقام ایرانی: سفیر سوئیس در شب حمله به اسرائیل به‌جای وزارت خارجه به سپاه احضار شد