مروری بر رویدادهای اقتصادی سال ۲۰۱۶: بحرانی بزرگ در شرکت سامسونگ

مروری بر رویدادهای اقتصادی سال ۲۰۱۶: بحرانی بزرگ در شرکت سامسونگ
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گالاکسی نوت ۷ منشاء بحرانی بزرگ در شرکت سامسونگ شرکت سامسونگ یکی از پیشگامان دنیای تکنولوژی در سال ۲۰۱۶ یکی از بزرگترین بحرانهای خود را پشت سر گذاشت.

آگهی

گالاکسی نوت ۷ منشاء بحرانی بزرگ در شرکت سامسونگ

شرکت سامسونگ یکی از پیشگامان دنیای تکنولوژی در سال ۲۰۱۶ یکی از بزرگترین بحرانهای خود را پشت سر گذاشت.

ورود به بازار تلفنهای همراه گالاکسی نوت ۷ سامسونگ در تاریخ دوم اوت پر سر و صدا بود اما توقف خط تولید این مدلها و جمع آوری آنها از بازار بدلیل آتش گرفتن برخی از دستگاهها در حین شارژ هیاهوی فراوانی به پا کرد.

در گزارشها آمده در طراحی این مدلها، که بسیار باریک بودند، جای مناسبی برای باطری تلفن همراه در نظر گرفته نشده، بنابراین داغ شدن بیش از حد باطری و در نتیجه آتش گرفتن دستگاه در حین شارژ را موجب می شده است.

بانک کردیت سوییس ارزیابی کرده کمپانی سامسونگ از تولید این مدل از تلفنهای همراه متحمل ضرر و زیان سنگینی معادل ۱۷ میلیارد یورو شده است. کاهش ارزش سهام و سرمایه بورسی این شرکت نیز ضرری دیگر به آن وارد کرد.

گالاکسی نوت هفت از میدان خارج شد اما آیفون ۷ ساخت شرکت اپل رقیب سرسخت سامسونگ ورودی موفق به بازار داشت.

ورود به بازار موفق آیفون ۷ و ۷ پلاس

کمپانی اپل خشنود از بحران در شرکت سامسونگ، آیفونهای ۷ و ۷ پلاس را با بالابردن کارایی این دستگاهها، اضافه کردن رنگ مشکی براق و مات به رنگهای کلاسیک آیفون و به روز رسانی مداوم سیستم عامل آنها یعنی آی او اس ارائه کرد. تولید هدفونهای بی سیم در کنار ایفونهای ۷ مشتریان را به مراکز فروش اپل کشاند.

موفقیت نسبی این مدلهای آیفون موجب شد میزان فروش این تلفنهای همراه از مدلهای آیفون ۶ اس بالاتر رود.

علیرغم فروش ۴۵.۵ میلیون دستگاه از آیفونهای ۷ و ۷ پلاس، سود و حجم کلی فروش سالانه اپل برای اولین بار طی ۱۵ سال گذشته با افت همراه شد.

کارشناس دلیل این تحول منفی را عدم نوآوری چشمگیر در محصولات اپل می دانند.

نوآوری رمز موفقیت بازی پوکمن گو

نوآوری در دنیای تکنولوژی و بازیهای ویدئویی حرف اول را می زند. بازی پوکمن گو در ماه ژوئیه به بازار آمد و تنها در عرض چند روز طرفداران بی شماری پیدا کرد. حدود ۱۰ میلیون نفر کاربر با این اپلیکیشن بازی کردند.

طراحی و بهره برداری از اپلیکیشن پوکمون گو، که با همکاری شرکت نینتندو صورت گرفت، به فعالیتهای این کمپانی ژاپنی رونقی تازه بخشید. با ورود به بازار این بازی ارزش بورسی شرکت نینتندو از کمی بیش از ۱۷ میلیارد دلار به ۲۸ میلیارد دلار افزایش پیدا کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ستاره های آسمان هنر و ادبیات که سال ۲۰۱۶ خاموش شدند

ویدئوهای پرطرفدار سال ۲۰۱۶ میلادی در شبکه های اجتماعی یورونیوز

مروری بر جهان فوتبال در سالی که گذشت