دلار به چهار هزار تومان رسید

دلار به چهار هزار تومان رسید
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

دلار در بازار ارز ایران رکورد شکست. روز چهارشنبه صرافی‌ها در تهران قیمت ۴ هزار تومان را برای یک دلار آمریکا ثبت کردند.

قیمت دلار در سال‌های پایانی دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد به مرز ۴ هزار تومان رسیده بود که با تغییر دولت در ایران و آغاز به کار دولت حسن روحانی از قیمت آن کاسته شده بود. با این حال از حدود دو ماه پیشنرخ برابری دلار و «ریال» که دولت سعی داشت قیمت آن‌ را در حدود ۳۵۰۰ تومان ثابت نگه دارد، شروع به افزایش کرد.

به گزارش ایسنا روز چهارشنبه صرافی‌های تهران قیمت خرید دلار را ۳۹۹۰ تومان و قیمت فروش آنرا تا ۴۰۱۰ تومان ثبت کردند. نرخ فروش پوند انگلیس هم‌ اکنون ۴۲۵۸ تومان، یورو ۴۹۴۵ تومان و درهم امارات متحده عربی ۱۱۲۰ تومان روی تابلوی صرافی‌ها درج شده است.

دلار از مرز ۴۰۰۰ تومان گذشت/قیمت امروز هم ۳۷ تومان گران شد https://t.co/jdsf7utmWYpic.twitter.com/kpElv8w34z

— بازار ایران (@BazaarIran) December 21, 2016

صرافی‌ها علت افزایش قیمت دلار را قیمت گزاری روزانه صرافی بانک‌ها اعلام کرده اند و گفته اند که صرافی‌هایی که نماینده بانک مرکزی هستند و ارز به طور عمده در اختیارشان گذاشته می شود، قیمت را بالا تعیین می کنند و همین امر باعث افزایش قیمت ارز در صرافی‌های آزاد می شود. خبرنگار ایسنا با تایید این تحلیل گزارش داده است که روز چهارشنبه نمایندگان بانک مرکزی در بازار ارز قیمت دلار را ۳۹۸۵ تومان تعیین کرده اند که همین امر باعث شده است که قیمت در صرافی‌های آزاد با بالای ۴ هزار تومان افزایش یابد.

صرافی‌ها بالا رفتن تقاضا به دلیل نزدیکی به سفرهای آغاز سال نو میلادی، محدودیت در عرضه ارز از سوی بانک مرکزی و همچنین افزایش ورود افراد «غیرحرفه‌ای» از جمله بازنشستگان و زنان خانه دار را از علل افزایش قیمت ارز دانسته اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دلار در ایران رکورد شکست

ادامه تضعیف ریال ایران در مقابل ارزهای عمده؛ دلار و یورو به قله چهار هفته گذشته صعود کردند

افزایش دوباره نرخ ارز در ایران؛ دلار وارد کانال ۵۷ هزار تومان شد