آنگلا مرکل، هدف راستگرایان در اروپا پس از حمله مرگبار برلین

آنگلا مرکل، هدف راستگرایان در اروپا پس از حمله مرگبار برلین
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

حادثه برلین بار دیگر به بحثهای سیاسی در کشورهای مختلف اروپایی درباره سیاستهای مهاجرتی دامن زده است.

آگهی

حادثه برلین بار دیگر به بحثهای سیاسی در کشورهای مختلف اروپایی درباره سیاستهای مهاجرتی دامن زده است. همان طور که پیش بینی می شد، سیاستمداران راستگرا که مخالف ورود مهاجران هستند، سیاست گشودن «درهای باز» به روی پناهجویان را عامل این اتفاق و اتفاقات مشابه در کشورهای مختلف معرفی می کنند.

مارکوس پرتزل، یکی از اعضای ارشد حزب راستگرای آلترناتیو برای آلمان در توئیتی نوشت: «چه زمانی کشور آلمان می خواهد به پا خیزد تا قانون را حاکم کند؟ چه زمانی این دورویی لعنتی تمام می شود؟ خون این افراد به گردن مرکل است.»

مارین لو پن، رهبر جبهه ملی فرانسه در بیانیه ای حمله برلین را «حمله اسلامگرایان» خواند و خواهان این شد که کشورهای اروپایی مرزهای خود را محکم تر کنند.

خرت ویلدرس، رهبر حزب آزادی در هلند که مخالف اسلام است تصویری از آنگلا مرکل را بازنشر کرده است که دستهایش خون آلود است. او رهبران آلمان را متهم کرد که با بازگذاشتن مرزهای اروپا «سونامی» تروریستهای اسلامی را رقم زده اند.

نایجل فاراژ، رهبر سابق حزب استقلال بریتانیا نوشت که اتفاق برلین فاجعه بود اما اصلا غیرمنتظره نبود. او نوشت که چنین فجایعی میراث آنگلا مرکل است.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان بر خلاف رهبران بسیاری از کشورهای اروپایی از ورود پناهجویان به اروپا استقبال کرد و اجازه داد که بسیاری از آنها وارد آلمان شوند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اولاف شولتس نسبت به قدرت‌گیری راست افراطی در انتخابات پارلمانی اروپا هشدار داد

سالمندان آلمانی چگونه به تامین هزینه‌های حزب راست افراطی کمک می‌کنند؟

اوج دوباره راست افراطی در آلمان چگونه رخ داد؟