تلاش شهروندان آلمان برای حفظ همبستگی در آستانه کریسمس

تلاش شهروندان آلمان برای حفظ همبستگی در آستانه کریسمس
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر خارجه آلمان به همراه همتای ایتالیایی خود، آنجلینو آلفانو با حضور در محل حادثه مرگبار برلین، به قربانیان این حادثه ادای احترام…

آگهی

فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر خارجه آلمان به همراه همتای ایتالیایی خود، آنجلینو آلفانو با حضور در محل حادثه مرگبار برلین، به قربانیان این حادثه ادای احترام کردند.

دو روز پس از حمله به بازار کریسمس در این شهر، شهروندان برلین همچنان در شوک به سر می برند. عده زیادی به محل وقوع حادثه آمده اند و با روشن کردن شمع و گذاشتن دسته های گل، یاد قربانیان این حادثه را گرامی داشتند.

یکی از شهروندانی که به محل حادثه آمده می گوید: «من عمیقا تحت تاثیر قرار گرفته ام و وحشت زده، سردرگم و خشمگین هستم. خشمگین از سیاستی که اجازه داده است ما در این شرایط ناامن قرار بگیریم؛ باوجود اینکه می دانستند.»

همزمان عده ای تلاش می کنند تا حادثه اخیر سبب افزایش تنش بین شهروندان آلمان و پناهجویان نشود، از جمله کریستف که یکی از برگزارکنندگان آوازخوانی گروهی متشکل از پناهجویان و شهروندان آلمانی است.

کریستف می گوید: «سه روز به کریسمس مانده است و جامعه آلمان، در واقع قلب جامعه به شدت ضربه خورده است. این می تواند جامعه ما را از هم جدا کند. ما این را در پاریس، نیس و دیگر شهرها دیدیم. بسیار مهم است که آلمان جامعه ای متنوع و رنگارنگ باقی بماند و مردم ببینند زمانی که در کنار هم بمانیم بهتر است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پلیس آلمان در جستجوی مردی تونسی به نام «انیس.آ» است

تجمعات مختلف به یاد قربانیان حمله در برلین برگزار شد

افزایش تدابیر امنیتی در آستانه سال نو میلادی در سراسر اروپا