مصطفی میرسلیم؛ نخستین چهره معرفی شده برای انتخابات آتی ریاست جمهوری ایران

مصطفی میرسلیم؛ نخستین چهره معرفی شده برای انتخابات آتی ریاست جمهوری ایران
Copyright 
نگارش از Soroush Jafari
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

«حزب موتلفه اسلامی» که در دسته‌بندی جریان‌های سیاسی ایران در میان اصول‌گرایان قرار دارند، اعلام کرد که مصطفی میرسلیم را به عنوان کاندیدای پیشنهادی خود به ائتلاف اصوگرایان معرفی خواهد کرد. مصطفی میرسلیم، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوم هاشمی رفسنجانی در فاصله سال‌های ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۶ بود.

به گزارش «تابناک»، حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با اعلام این خبر گفت که موضوع انتخاب گزینه نهایی فقط در داخل حزب انجام شده و هنوز به اطلاع ائتلاف اصولگرایان نرسیده است. وی با بیان اینکه این پیشنهاد، اوایل دی ماه سال جاری به اطلاع اصول‌گرایان خواهد رسید افزود: «البته خود آقای میرسلیم هنوز تاملاتی دارد و موافقت خود را اعلام نکرده و قرار است تا هفته دیگر نظر قطعی خود را اعلام کند و هر زمانی که آقای میرسلیم نظر موافق خود را در مورد این تصمیم اعضای حزب اعلام کنند، نام ایشان به عنوان گزینه موتلفه نهایی خواهد شد.»

مصطفی میرسلیم، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوم هاشمی رفسنجانی بود. برخی چهره‌های فرهنگی، دوران وزارت آقای میرسلیم را بدترین دوران در میان وزرای ارشاد تا پیش از روی کار آمدن دولت محمود احمدی نژاد عنوان می‌کنند. آقای میرسلیم در حال حاضر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی است.

حزب موتلفه اسلامی از قدیمی‌ترین گروه‌های سیاسی در ایران و از اصلی‌ترین تشکل‌های محافظه کاران است که ارتباط نزدیکی با جامعه روحانیت مبارز دارد. این حزب در سه دوره پیشین انتخابات ریاست جمهوری، علی لاریجانی (انتخابات ۱۳۸۴)؛ محمود احمدی‌نژاد (۱۳۸۸) و علی اکبر ولایتی (۱۳۹۲) را معرفی کرده بود.

با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم در ایران که در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ برگزار می‌شود، طیف‌های مختلف اصول‌گر می‌کوشند در ائتلافی فراگیر کاندیدای واحدی را معرفی کنند. تلاش اصول‌گرایان در دوره‌های گذشته برای معرفی یک کاندیدای واحد شکست خورده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عفو‌بین‌الملل گزارش سال ۲۰۲۳ را در خصوص خشونت، سرکوب، سلب آزادی‌ها و نقض حقوق بشر در ایران منتشر کرد

محسن سازگارا به یورونیوز: درگیری نظامی با اسرائیل به سود خامنه‌ای تمام نخواهد شد

میزان هزینه‌های نظامی ایران در سال ۲۰۲۳؛ چهارم در خاورمیانه و بیست و ششم در دنیا