ابراز نگرانی شدید سازمان ملل از وضعیت غیرنظامیان در شرق حلب

ابراز نگرانی شدید سازمان ملل از وضعیت غیرنظامیان در شرق حلب
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

به دنبال انتشار گزارش هایی مبنی بر کشتار دهها غیر نظامی توسط نیروهای دولتی سوریه در شرق حلب، سخنگوی دفتر کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل متحد از انتقام گیری و مجازات هزاران شهروند غیر نظامی سوری در حلب

آگهی

به دنبال انتشار گزارش هایی مبنی بر کشتار دهها غیر نظامی توسط نیروهای دولتی سوریه در شرق حلب، سخنگوی دفتر کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل متحد از انتقام گیری و مجازات هزاران شهروند غیر نظامی سوری در حلب به شدت ابراز نگرانی کرد. شکست نیروهای مخالف بشار اسد در شرق حلب روز دوشنبه و پس از چند هفته بمباران این منطقه، شدت گرفت.

روپرت کولویل، سخنگوی دفتر کمیساریای حقوق بشر در سازمان ملل متحد در واکنشی گفت: «غیر نظامیان تاکنون هزینه سنگینی در جریان این درگیری ها پرداخته اند و ما عمیقا و به شدت نگران کسانی هستنم که در آخرین بخش جهنمی شرق حلب که در کنترل مخالفان است باقی مانده اند. شب گذشته ما گزارش های به شدت نگران کننده ای دریافت کردیم که اجساد زیادی در خیابان ها افتاده است و ساکنان به توجه به بمباران ها و ترس از تیراندازی جرات نزدیک شدن و جمع آوری آنها را ندارند.»

به گزارش رویترز تقریبا تمام مناطق شرقی حلب به کنترل نیروهای دولتی سوریه در آمده است. جامعه جهانی اکنون نگران کشتار غیر نظامیان و انتقام گیری نیروهای دولتی سوریه از ساکنان این منطقه است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سفیر روسیه در سازمان ملل از توافق بر سر خروج مخالفان از شرق حلب خبر داد

«تیر خلاص به ده ها غیرنظامی» در آستانه سقوط کامل شرق حلب

تظاهرات مخالفان اسد در سیزدهمین سالگرد قیام؛ چهار کشور غربی: جنگ در سوریه تمام نشده است