پس از عزل رئیس جمهوری، نخست وزیر کره جنوبی موقتا قدرت را در اختیار گرفت

پس از عزل رئیس جمهوری، نخست وزیر کره جنوبی موقتا قدرت را در اختیار گرفت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در پی عزل پارک گون هه، رئیس جمهور کره جنوبی از قدرت، نخست وزیر هوانگ کیو آهن رئیس جمهور موقت این کشور شد و تا حدود شش ماه دیگر اداره کشور را برعهده خواهد داشت؛ یعنی تا زمان تصمیم گیری دادگاه قانون اسا

آگهی

در پی عزل پارک گون هه، رئیس جمهور کره جنوبی از قدرت، نخست وزیر هوانگ کیو آهن رئیس جمهور موقت این کشور شد و تا حدود شش ماه دیگر اداره کشور را برعهده خواهد داشت؛ یعنی تا زمان تصمیم گیری دادگاه قانون اساسی درباره برکناری قطعی رئیس جمهوری از قدرت.

اتهام خانم پارک همدستی با دوستش، چوی سون سیل در اخاذی از شرکتها و سوء استفاده از قدرت و نیز فراهم کردن دسترسی او به اسناد محرمانه دولتی عنوان شده است.

پارک گون هه امیدوار است که بحران موجود در عرصه سیاسی کشور پس از رای قاطع پارلمان به عزل او از مقام رئیس جمهوری حل و فصل شود.

در حالی که تحقیقات دادستان ویژه درباره اتهامات خانم پارک در جریان است او گفت که در کمال آرامش با دادستان ها که طی مراحل مندرج در قانون اساسی تحقیقات درباره عزلش را دنبال می کنند همکاری خواهد داشت. او همچنین افزود: «من عمیقا از شهروندان کشورم به دلیل بی توجهی ام که موجب بروز چنینی آشفتگی و زیر سوال رفتن امنیت کشور و بروز نگرانی های اقتصادی شده عذرخواهی می کنم.»

پس از انتشار خبر عزل پارک گون هه از مقام رئیس جمهوری صدها تن از مخالفان او روز جمعه در سئول، پایتخت گرد آمدند و این رویداد را جشن گرفتند.

عزل نخستین رهبر زن در کره جنوبی پس از بالا گرفتن اعتراضات نسبت به رسوایی فساد وی صورت می گیرد. معترضان از شش هفته پیش تاکنون هر شنبه با تجمع در خیابان های پایتخت خواستار کناره گیری او از قدرت بودند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کره جنوبی به افزایش زاد و ولد با قطارهای سریع السیر جدید امید بست

اعتصاب کادر درمان در کره جنوبی؛ دولت پزشکان نظامی را به به بیمارستان‌ها می‌فرستد

ادامه اعتراض پزشکان در کره‌جنوبی؛ هزاران نفر با وجود ایجاد اختلال در مراقبت‌های بهداشتی تجمع کردند