رقابت فرانسوا فیون و الن ژوپه در دور دوم انتخابات درون حزبی محافظه کاران فرانسه

رقابت فرانسوا فیون و الن ژوپه در دور دوم انتخابات درون حزبی محافظه کاران فرانسه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

فرانسوا فیون و آلن ژوپه دو کاندیدای انتخابات درون حزبی محافظه کاران فرانسه روز یک شنبه تقریبا بطور همزمان (حدود ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه صبح) رای خود را به صندوق…

آگهی

فرانسوا فیون و آلن ژوپه دو کاندیدای انتخابات درون حزبی محافظه کاران فرانسه روز یک شنبه تقریبا بطور همزمان (حدود ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه صبح) رای خود را به صندوق انداختند.

فرانسوا فیون که در مرحله اول انتخابات مقدماتی با کسب ۴۴ درصد آرا شگفتی ساز شد و مواضع راست گرایانه تری دارد، رای خود را در پاریس به صندوق انداخت و گفت که امروز این رای دهندگان هستند که انتخاب می کنند و او منتظر حکمی است که آنها صادر خواهند کرد.

الن ژوپه دیگر کاندیدای محافظه کاران که در مرحله اول انتخابات مقدماتی ۲۸،۶ درصد آرا را کسب کرد و مواضع معتدل تری نسبت به فرانسوا فیون دارد در شهر بوردو جایی که شهردار آن است رای خود را به صندوق ریخت و در سخنانی گفت که در جریان کارزار انتخاباتی از ایده هایش دفاع کرده است و به همین خاطر متاسف نیست.

فیلیپ شارون از مشارکت کنندگان در این انتخابات می گوید: «کاندیدایی که امروز انتخاب می شود باید بتواند تاجایی که ممکن است رای بیشتری کسب کند تا مانع راست گرایان افراطی در انتخابات شود.»

ماری کریستین رولان، رای دهنده دیگری می گوید: «من فکر می کنم با توجه به مسائل بین المللی مانند سوریه و روسیه، ما به فردی محکم نیاز داریم. فردی توانا و شایسته که گذشته قابل قبولی داشته باشد.»

بر اساس آخرین خبرها مشارکت در این دور از انتخابات مقدماتی محافظه کاران فرانسه، در مقایسه با دور اول ۱۰ تا ۱۵ درصد بیشتر گزارش می شود. در دور اول انتخابات مقدماتی درون حزبی محافظه کاران، بیش از ۴ میلیون نفر رای دادند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رقابت درون حزبی نامزدهای راست میانه در فرانسه

فرانسه؛ پیروزی نخست وزیران پیشین و ناکامی سارکوزی

استعفای مدیر فرانسوی به دلیل تهدید به مرگ پس از تذکر حجاب؛ دولت از دانش‌آموز محجبه شکایت می‌کند