هواداران جناح راست و میانه فرانسه در انتخابات مقدماتی شرکت می کنند

هواداران جناح راست و میانه فرانسه در انتخابات مقدماتی شرکت می کنند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

با پایان کارزار انتخابات مقدماتی حزب راستگرای جمهوریخواهان فرانسه و متحدان میانه روی آن، هواداران این جناح سیاسی روز یکشنبه برای تعیین نامزد خود در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، به پای صندوق رای می

آگهی

با پایان کارزار انتخابات مقدماتی حزب راستگرای جمهوریخواهان فرانسه و متحدان میانه روی آن، هواداران این جناح سیاسی روز یکشنبه برای تعیین نامزد خود در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، به پای صندوق رای می روند.

فرانسوی های حامی این گرایش سیاسی در خارج از این کشور و همچنین در قلمروهای متعلق به فرانسه روز شنبه در این رای گیری شرکت کردند.

آلن ژوپه، نخست وزیر اسبق فرانسه که مواضعی میانه روتر از رقبای اصلی خود دارد، در طول کارزار انتخاباتی در اکثر نظرسنجی های صورت گرفته از شش نامزد دیگر این انتخابات پیش افتاده بود.

با این حال آخرین نظرسنجی ها از رقابت فشرده او با نیکولا سارکوزی، رئیس جمهوری سابق فرانسه و فرانسوا فیون، نخست وزیر نیکولا سارکوزی در فاصله سالهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ حکایت دارد.

دور دوم انتخابات مقدماتی جناح راست و میانه فرانسه در روز ۲۷ نوامبر (هفتم آذر) با شرکت دو نامزد پیشتاز در انتخابات روز یکشنبه برگزار می شود.

مقابله با معضل با بیکاری، مبارزه با تروریسم و رویکرد فرانسه در قبال مهاجران و پناهجویان از جمله موضوعات اصلی کارزار این انتخابات بود.

Two former PMs and a former president are the frontrunners in France's Republican primary, in which 2 to 4 million are expected to vote pic.twitter.com/EtniZ9STvx

— AFP news agency (@AFP) November 18, 2016

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

صدورکیفرخواست تازه علیه سارکوزی برای مشارکت در به انحراف کشاندن پرونده دریافت کمک مالی از لیبی

چرا حیات سیاسی نتانیاهو به جنگ غزه و حتی گسترش آن در منطقه گره خورده است؟

اکرم امام اوغلو، شهردار استانبول و شانس نخست پایان دادن به سلطنت اسلامگرایان در ترکیه کیست؟