پیروزی نامزد نزدیک به روسیه در انتخابات ریاست جمهوری بلغارستان

پیروزی نامزد نزدیک به روسیه در انتخابات ریاست جمهوری بلغارستان
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری بلغارستان، روز یکشنبه با پیروزی رومن رادوف، نامزد حزب سوسیالیست این کشور بر رقیب انتخاباتی خود، تستکا چاتشوا از حزب حاکم پایان…

آگهی

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری بلغارستان، روز یکشنبه با پیروزی رومن رادوف، نامزد حزب سوسیالیست این کشور بر رقیب انتخاباتی خود، تستکا چاتشوا از حزب حاکم پایان یافت.

آقای رادوف، ژنرال سابق ارتش که در دور دوم توانست ۶۰ درصد از آرا را به خود اختصاص دهد، در کارزار انتخاباتی نامزد نزدیک به روسیه شناخته می شد. او پس از اعلام نتایج، در کنفرانس مطبوعاتی گفت: «من می دانم که این تنها آغاز مهمترین ماموریت زندگی من است. تلاش برای بلغارستانی امن و مرفه. کشوری که در آن اتحاد باشد و نه نفرتها و کینه های قدیمی.»

تستکا چاتشوا نامزد شکست خورده از حزب محافطه کار در این انتخابات، نماینده حزب حاکم بلغارستان به رهبری بویکو بوریسف، نخست وزیر کنونی این کشور بود. در پی شکست این نامزد، نخست وزیر این کشور اعلام کرده است که طبق وعده قبلی از مقام خود کناره گیری خواهد کرد.

آقای بوریسف گفت: «حال می توانم اشتباهات خودمان را ببینم. ولی ما حزبی هستیم که از اشتباهات درس می گیریم. من به شدت تاکید می کنم من از حزبی آمده ام که همیشه با پوست و گوشت خود مردم را درک کرده ایم و در این انتخابات مردم به ما گفتند که یک جای کار ایراد دارد. آنها گفتند که شاید اولویت های شما درست باشند اما مسائل دیگری هم هست.»

نخست وزیر بلغارستان قرار است که در اولین جلسه پارلمان استعفای خود را تقدیم کند. این کناره گیری باعث انحلال پارلمان و در پی آن برگزاری انتخابات سراسری زودهنگام در این کشور خواهد شد.

رابطه بلغارستان با روسیه از مهمترین مسائل روز این کشور است که با به روی کار آمدن رئیس جمهور نزدیک به روسیه، پیش بینی می شود که روابط دو کشور در آینده گسترش خواهد یافت.

مشکلات اقتصادی چون تورم و بیکاری و نیز بحران پناهجویان از دیگر چالش های پیش روی دولت جدید است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سیاستمداران و شخصیت‌های خیالی بر دیوارهای روستای بلغار؛ بین پوتین و زلنسکی یک پاندا فاصله است

بلغارستان اعطای گذرنامه طلایی به شهروندان غیراروپایی را متوقف کرد

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری بلغارستان؛ رئیس جمهور فعلی با استاد دانشگاه صوفیه رقابت می‌کند