اعتراض متقاضیان مسکن مهر در نمایشگاه مطبوعات

اعتراض متقاضیان مسکن مهر در نمایشگاه مطبوعات
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

بیش از صد نفر از شهروندان متقاضی دریافت مسکن مهر که در نمایشگاه مطبوعات تهران تجمع کرده بودند، باعث نیمه تمام ماندن بازدید رئیس بانک مرکزی از این نمایشگاه شدند.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، معترضان – که شمارشان بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر برآورد شده است- به شدت از عدم تحویل واحدهای مسکونی در شهر جدید پردیس (شرق تهران) و درخواست جدید دولت و بانک مسکن برای واریز دوباره پول برای اتمام ساخت و ساز انتقاد می‌کردند. یکی از معترضان گفت که وی و بسیاری دیگر از شهروندان از حدود ۶ سال پیش تا کنون حدود ۴۰ میلیون تومان برای خرید واحدهای مسکونی پرداخته اند اما نه تنها خانه‌ای تحویل آن‌ها نشده، بلکه بانک مسکن بار دیگر از آن‌ها درخواست پول کرده است.

براساس ویدیوهای منتشر شده از این اعتراض، در زمان بازدید ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی از نمایشگاه مطبوعات، معترضان به سوی وی هجوم برده وی و او را با شعارهایی نظیر «پول ما رو دزیدن، به ما خونه نمیدن» و «نزول خوار، نزول ده، دشمن دین و قرآن» وی را مجبور به ترک محل کردند.

هجوم معترضان مسکن مهر به سیف در نمایشگاه تهران https://t.co/IL8jvEzDC3pic.twitter.com/0YAndehnvA

— melkban (@melkban_blog) 11 novembre 2016

مسکن مهر یکی از طرح‌های دولت نخست محمود احمدی‌نژاد برای مقابله با گرانی مسکن در ایران و تبدیل خانه از یک کالای سرمایه‌ای به یک کالای مصرفی بود. با وجود تکمیل شماری از ساختمان‌های این طرح، برخی از پروژه‌ها به ویژه در استان تهران و البرز ناتمام مانده است. مقام‌های دولت روحانی از ابتدا این طرح را غلط توصیف کرده و گفته بودند تنها به تکمیل ساختمان‌های ناتمام مسکن مهر بسنده خواهند کرد. عباس آخوندی، وزیر مسکن و شهرسازی پیش‌تر گفته بود: «مسکن مهر طرح مزخرفی است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد

مسیح علی‌نژاد در گفتگو با یورونیوز: ایران بدون جمهوری اسلامی به نفع بقیه جهان خواهد بود