هشدار اقتصاددانان آلمانی درباره عواقب برکسیت

هشدار اقتصاددانان آلمانی درباره عواقب برکسیت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شورای کارشناسان اقتصادی جمهوری فدرال آلمان اعلام کرد که تصمیم بریتانیا به ترک عضویت اتحادیه اروپا تاکنون تاثیری اقتصادی بر این کشور نداشته است.

آگهی

شورای کارشناسان اقتصادی جمهوری فدرال آلمان اعلام کرد که تصمیم بریتانیا به ترک عضویت اتحادیه اروپا تاکنون تاثیری اقتصادی بر این کشور نداشته است. با این حال بر اساس نظر این شورا، بهترین نتیجه مذاکره رهبران اروپا با بریتانیا، باقی نگه داشتن این کشور در اتحادیه است.

کریستوف اشمیت، رئیس شورای کارشناسان اقتصادی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: «مشکلات واقعی رویارویی با پیامدهای ناشی از برکسیت احتمالی است. بنابراین نتیجه گیری ما این است که می ارزد که برایش مبارزه شود تا در نهایت برکسیت اتفاق نیافتد.»

از سویی دیگر آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در یک نشست خبری با در نظر گرفتن ضمنی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به عنوان امری قطعی گفت: «ما باید تمامی ۲۷ عضو را متحد نگه داریم، نه اینکه استانداردهایی تعیین کرده و هر عضو در اروپا در پی منافع خودش باشد. این امر یک چالش برای ما است.»

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا گفته است که قصد دارد بهترین نتیجه ممکن را در مذاکره با اتحادیه اروپا و ضمن دسترسی به بازار واحد کسب کند. در همین حال محدودسازی مهاجرت از کشورهای عضو این اتحادیه به بریتانیا را در دستورش قرار داده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اوج دوباره راست افراطی در آلمان چگونه رخ داد؟

وزیر دفاع آلمان: یکی از بهترین افسرانم را قربانی بازی‌های پوتین نمی‌کنم

طرح «راست‌های افراطی» در آلمان برای خروج از اتحادیه اروپا از راه برگزاری همه‌پرسی