دادستان کل ایران: ۱۲۰۰ میلیارد تومان اختلاس شده و پول‌ها از بین رفته است

دادستان کل ایران: ۱۲۰۰ میلیارد تومان اختلاس شده و پول‌ها از بین رفته است
نگارش از Soroush Jafari
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

دادستان کل ایران روز پنجشنبه ششم آبان ماه در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که یک اختلاس ۱۲۰۰ میلیارد تومانی در بانک‌های ملی و ملت بوقوع پیوسته و پول آن هم از بین رفته است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا محمد جواد منتظری، دادستان کل ایران افزود که در ارتباط با این پرونده پنج نفر نیز بازداشت شده‌اند و یکی از بدهکاران اصلی هم به خارج از کشور فرار کرده است که به گفته وی از طریق پلیس اینترپل تحت تعقیب است.

آقای منتظری در ارتباط با جزییات این اختلاس گفت: «در بانک ملی ۸۰۰ میلیارد اختلاس شده که از این میزان ۳۰۰ میلیارد برگشته است و از سوی دیگر، در بانک ملت ۳۰۰ میلیارد اختلاس انجام شده که ۱۲۰ میلیارد آن باز گشته است.»

سازمان شفافیت بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران را یکی از فاسدترین کشورهای منطقه معرفی کرده است. مقامات ایران نیز خود بارها بر وجود فساد در سیستم کشور تاکید کرده‌اند. مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری ایران بهمن ماه سال گذشته گفته بود: «باید بگوییم و بپذیریم که در مبارزه با فساد کم آورده‌ایم.» همچنین احمد توکلی نماینده پیشین تهران در مجلس نیز بارها با تاکید براینکه جمهوری اسلامی دچار «فساد سیستماتیک» شده گفته است: «دستگاه‌های مسئول مبارزه با فساد نیز خودشان به درجاتی از فساد آلوده شده‌اند.»

احمد توکلی نماینده سابق مجلس:
در مرحله #فساد سیستمی هستیم /اگر با فساد مبارزه نکنیم حتما #جمهوری_اسلامی را ساقط می سازد pic.twitter.com/kyaNy4v028

— United for Iran (@united4iran) October 10, 2016

دادستان کل ایران در بخش دیگری از سخنان خود درباره پرونده واگذاری املاک شهرداری از تخلف قطعی در این نهاد خبر داد و گفت: در این پرونده ۴۵ نفر خارج از ضابطه قانونی از شهرداری ملک گرفته‌اند که این املاک باید بازگردانده شود.

وی افزود: این ۴۵ نفر مدیران شهرداری و خارج از شهرداری بوده‌اند که بدون آن‌که عضو تعاونی باشند به‌طور مستقیم از شهرداری تهران آپارتمان گرفته‌اند که قرارداد این افراد باطل بود و باید فسخ می‌شد.

حرف‌های دیشب دادستان کشور درباره واگذاری املاک شهرداری یعنی تایید همه گزارش‌هایی که یاشار سلطانی در معماری نیوز و ما در SharghDaily</a> نوشتیم.</p>&mdash; Sadra Mohaghegh (SadraMohaqeq) October 28, 2016

پیشتر سایت معماری نیوز نامه سازمان بازرسی کل کشور را منتشر کرده بود که براساس آن شهرداری تهران ۲۰۰ ملک متعلق به این نهاد را به قیمت بسیار پایین و در قسط‌های ۶۰ ماهه به برخی مدیران شهرداری و افراد دیگر وابسته یا نزدیک به شهردار تهران فروخته است. به دنبال افشای این ماجر، یاشار سلطانی، مدیرمسئول «معماری‌نیوز»، روز شنبه ۲۷ شهریور، پس از مراجعه به دادسرا بازداشت شد و همچنان زندانی است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ادعای تازه حوزه علمیه امام خمینی: صدیقی شخصاً با حضور در دفترخانه سند انتقال ملک را امضا کرده است

از زمین‌خواری تا درآمد ماهانه میلیاردی از هتل؛ از فساد مالی منتسب به کاظم صدیقی چه می‌دانیم؟

هکرهای مرتبط با اسرائیل مسئولیت «حمله سایبری» به جایگاه‌های سوخت در «سراسر ایران» را برعهده گرفتند