دموکراتها به دنبال پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات سنای آمریکا

دموکراتها به دنبال پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات سنای آمریکا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

درحالیکه تنها پانزده روز تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده آمریکا باقی مانده، ساکنان شهر میامی در جنوب فلوریدا نیز روز دوشنبه رای دهی زودهنگام را آغاز…

آگهی

درحالیکه تنها پانزده روز تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده آمریکا باقی مانده، ساکنان شهر میامی در جنوب فلوریدا نیز روز دوشنبه رای دهی زودهنگام را آغاز کردند.

اگرچه رای گیری زودهنگام در این کشور از مدتها پیش آغاز شده اما رای های ریخته شده به صندوق ها تا روز رسمی انتخابات یعنی ۱۸ آبان (۸ نوامبر) شمرده نخواهند شد.

نظرسنجی ها همچنان از برتری هیلاری کلینتون خبر می دهند و اکنون برای دموکراتها تنها پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری مهم نیست بلکه آنها در تلاشند کنترل سنا را نیز در اختیار بگیرند یعنی کنترل مجلسی را که در دو سال گذشته در اختیار جمهوریخواهان بوده است.

اشتفان گروبه، خبرنگار یورونیوز در ایالات متحده آمریکا می گوید: «درحالیکه کمی بیش از دو هفته تا روز انتخابات باقی مانده، هر دو نامزد نگاه به آینده را محور تبلیغاتشان قرار داده اند. دونالد ترامپ درباره برنامه اش در صد روز اول ریاست جمهوری سخن می گوید و هیلاری کلینتون بر رقابتهای کنگره متمرکز شده است. او که از نتیجه نظرسنجی ها جسارت پیدا کرده، مبارزات انتخاباتی خود را روی ایالاتی مانند ایندیانا و میسوری متمرکز کرده است. نه از آن جهت که کلینتون فکر می کند می تواند در این ایالتها که متعلق به جمهوریخواهان است پیروز شود، بلکه به این دلیل که معتقد است با یک فشار اضافی دموکراتها می توانند در سنا نیز اکثریت را به دست آورند. رقابت بر سر ۹ کرسی است که می تواند توازن را در سنا به هم بزند و از این تعداد، هشت کرسی در اختیار جمهوریخواهان بوده است. حزب کلینتون باید دستکم چهار کرسی به دست آورد تا بتواند کنترل سنا را در اختیار داشته باشد. چیزی که می تواند کمک بزرگی برای کلینتون در آینده به عنوان رئیس جمهور در کاخ سفید باشد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

معاون ترامپ: نمی توانم از اظهارات وی درباره زن ها دفاع کنم

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ محاسبات ریاضی می گوید ترامپ برنده نمی شود

ژست شناسی دونالد ترامپ از دیدگاه علم حرکات و اشارات بدنی