«نوجوانان اردوگاه کاله به طور جداگانه تحت پوشش قرار می گیرند»

«نوجوانان اردوگاه کاله به طور جداگانه تحت پوشش قرار می گیرند»
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

تخلیه و تخریب اردوگاه ساخته شده به دست مهاجران در شمال فرانسه و در منطقۀ «پا دو کاله» قرار است روز دوشنبه آغاز شود.

آگهی

تخلیه و تخریب اردوگاه ساخته شده به دست مهاجران در شمال فرانسه و در منطقۀ «پا دو کاله» قرار است روز دوشنبه آغاز شود.

طبق آخرین سرشماری صورت گرفته، نزدیک به ۱۳۰۰ مهاجر زیر ۱۸ سال تنها و بدون همراه در این اردوگاه زندگی می کنند و قرار است به طور مجزا تحت پوشش سازمان های مرتبط با مهاجران قرار بگیرند.

فابین بوکسیو، بخشدار این منطقه در این باره به خبرنگاران گفت: «ما سیستم ویژه ای را برای خردسالان تشکیل داده ایم و این افراد روز تخلیۀ این اردوگاه در یک مرکز [با همکاری] فرانسوی و بریتانیایی مورد پذیرش و ثبت نام قرار خواهند گرفت و سپس تمام این نوجوانان زیر ۱۸ سال در مراکز اقامت موقت مستقر خواهند شد.»

صدها داوطلب و عضو سازمان های غیردولتی فعال در زمینۀ حقوق مهاجران نیز برای کمک به اسکان این مهاجران بسیج شده اند.

آلدنا، مهاجری ۱۴ ساله از سودان نگران از اینکه فردا کجا خواهد بود، می گوید: «آنها به ما گفته اند که خانۀ دیگری برای نوجوانان و کودکان وجود دارد و بعد از آنجا می توانم به بریتانیا بروم ما نمی دانم چه خواهد شد.»

تخلیۀ این اردوگاه که از آن با عنوان «جنگل» نام می برند، یکی از معضلات دولت فرانسه بود. ساکنان «کاله» به حضور این مهاجران در این منطقه معترض بودند و تلاش مدافعان حقوق مهاجران برای عدم تخلیۀ این اردوگاه نیز نتیجۀ مثبتی نداشت و سرانجام دادگاه مجوز تخلیۀ این اردوگاه را صادر کرد.

بین ۶۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ مهاجر همراه با خانواده یا به تنهایی در این چادرها و زاغه های ساخته شده با چوب و آجر زندگی می کنند و بیشتر آنها تلاش دارند خود را به بریتانیا برسانند. قرار است از روز دوشنبه روزانه سیصد مهاجر با اتوبوس به دیگر اردوگاههای موقت منتقل شود.

این اردوگاه در سال ۲۰۱۰ نیز یکبار دیگر تخلیه شده بود اما مهاجران دوباره به این محل بازگشته و زاغه های خود را برپا کرده بودند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

درگیری پلیس فرانسه و مهاجران در اردوگاه «جنگل» در شمال فرانسه

اردوگاه جنگل تخریب می شود

استعفای مدیر فرانسوی به دلیل تهدید به مرگ پس از تذکر حجاب؛ دولت از دانش‌آموز محجبه شکایت می‌کند