رسواگری و حملات لفظی در دومین مناظره کلینتون و ترامپ

رسواگری و حملات لفظی در دومین مناظره کلینتون و ترامپ
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در دومین مناظره تلویزیونی هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ تنش به اوج خود رسید.

آگهی

در دومین مناظره تلویزیونی هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ تنش به اوج خود رسید. دو نامزد انتخابات آتی آمریکا در آغاز مناظره با هم دست ندادند. موضوع داغ صحبت آنها نیز ویدئوی معروفی بود که ترامپ مغرورانه و گستاخانه در آن گفته بود با قدرت و شهرت خود می تواند زن ها را تصاحب کند.

هیلاری کلینتون در این زمینه گفت: «همه ما روز جمعه دیدیم و شنیدیم که دونالد در مورد زن ها چه می گوید، چگونه می اندیشد و با آنها چه می کند. می گوید این ویدئو معرف شخصیت او نیست. اما به نظر من برای هر کسی که آن حرف ها را شنیده، شخصیت او کاملا رو شده است. این چیزی است که تاکنون در جریان کارزار انتخاباتی هم فهمیده شده است. دیدیم که به زنان توهین می کند. دیدیم که زنان را از روی ظاهرشان و از رتبه یک تا ده دسته بندی می کند (…) بله دوتالد ترامپ این است.»

اما پاتک دونالد ترامپ هم به سبک نامزد جمهوریخواه بود: «آن حرف از جنس حرف های داخل رختکن بود. من از آن خشنود نیستم. من کسی هستم که برای افراد، خانواده و مردم این کشور احترام زیادی قائلم و البته از آن موضوع خشنود نیستم. به هر حال چیزی است که اتفاق افتاده است. اما بیل کلینتون را ببینید، بدتر است. من فقط حرفش را زدم، اما او عمل کرده. آنچه او با زنان کرده در تاریخ سیاسی این ملت سابقه نداشته. او از زنان سوء استفاده کرده و حالا هیلاری یک قصه ای در آورده که من فلان حرف را یازده سال پیش گفته ام. به نظرم این شرم آور است و اگر راستش را بخواهد، فکر می کنم باید از خودش خجالت بکشد.»

نامزد جمهوریخواه برای نخستین بار اعتراف کرد که برای سال ها مالیات بر درآمد خود را به دولت فدرال پرداخت نکرده اما در عین حال رقیب خود را «شیطان» و «دروغگو» خطاب کرد.

کلینتون گفت: «خیلی خوب است که کسی با خلق و خوی دونالد ترامپ مسئولیت قانونی در کشور ما ندارد.»

و ترامپ پاسخ داد: «بله، وگرنه شما در زندان بودید.»

ترامپ در طول مناظره با حرکات بدن و با واژه هایی گاه توهین آمیز، مخالفت خود با کلینتون را نشان می داد. دو نامزد تنها بعد از بخش پرسش و پاسخ حاضران، با یکدیگر دست دادند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مناظره دوم انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از نگاه خبرنگار یورونیوز در واشنگتن

دومین مناظرۀ نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا برگزار شد

شیرینی‌پز فرانسوی‌الاصل پنج رئیس‌جمهور آمریکا در ۷۸ سالگی درگذشت