تعهد شرکت کنندگان کنفرانس بروکسل به حمایت مالی از افغانستان تا سال ۲۰۲۰ میلادی

تعهد شرکت کنندگان کنفرانس بروکسل به حمایت مالی از افغانستان تا سال ۲۰۲۰ میلادی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در دومین و آخرین روز از کنفرانس بین المللی کمک به افغانستان که به میزبانی بروکسل برگزار شد، قدرتهای منطقه ای توافق کردند تا برای احیای روند متوقف شده صلح در این کشور پس از ۴۰ سال درگیری، تلاش…

آگهی

در دومین و آخرین روز از کنفرانس بین المللی کمک به افغانستان که به میزبانی بروکسل برگزار شد، قدرتهای منطقه ای توافق کردند تا برای احیای روند متوقف شده صلح در این کشور پس از ۴۰ سال درگیری، تلاش کنند.

علاوه بر این، کشورهای غربی توافق کردند که کمکهای مالی به افغانستان برای بازسازی این کشور را تا سال ۲۰۲۰ میلادی به میزان سالانه ۳.۵ میلیارد دلار افزایش دهند.

فدریکا موگرینی، نماینده اتحادیه اروپا در امور خارجه ضمن اعلام این خبر تاکید کرد که اعطای این کمکهای بین المللی، به معنای معامله کشورهای اروپایی با دولت افغانستان برای بازگرداندن مهاجران افغان از اروپا به این کشور نیست.

او گفت: «مهمترین هدف کنفرانس امروز این است که ما خود را به حمایت از افغانستان تا سال ۲۰۲۰ میلادی متعهد کنیم. تغییرات یک شبه اتفاق نمی افتد بلکه در طول زمان بوجود می آید و ما همه وظیفه داریم از تغییرات در افغانستان هم در سطح منطقه ای و هم در سطح بین المللی حمایت کنیم.»

همچنین به دنبال امضای توافق صلح میان گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی و دولت افغانستان در اواخر ماه سپتامبر، جان کری، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا نیز در کنفرانس بروکسل خواهان از سر گیری گفتگوها با طالبان با امید رسیدن به توافق صلح با آنها شد.

ماریا سرسالاری، خبرنگار یورونیوز در محل کنفرانس می گوید: «امروز توجه جهانی و نیز چشم ناظران مسائل افغانستان به روز مهم کنفرانس بروکسل دوخته شده است با این امید که بیشترین وعده های جدی کمک و حمایت از این کشور، پانزده سال بعد از سرنگونی طالبان و همچنین بیشترین تضمینها از سوی دولت برای شفاف سازی در مورد اصلاحات و برنامه های مملکت سازی داده شود.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ادامه نا امنی در افغانستان ۱۵ سال پس از سقوط امارت اسلامی گروه طالبان

امضای تفاهم نامه برای کمک ۲۰۰ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان

روسیه پس از دو سال بار دیگر با «بمب‌های هوایی» به خارکیف حمله کرد