اوباما مصوبه کنگره درباره شکایت بازماندگان یازدهم سپتامبر از عربستان را وتو کرد

اوباما مصوبه کنگره درباره شکایت بازماندگان یازدهم سپتامبر از عربستان را وتو کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، مصوبه کنگره این کشور را که به موجب آن خانواده های قربانیان حملات یازده سپتامبر اجازه شکایت و دریافت غرامت از عربستان سعودی داشتند، وتو…

آگهی

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، مصوبه کنگره این کشور را که به موجب آن خانواده های قربانیان حملات یازده سپتامبر اجازه شکایت و دریافت غرامت از عربستان سعودی داشتند، وتو کرد.
این طرح ماه سپتامبر در مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا با رای اکثریت به تصویب رسید.

پس از اعلام وتوی این مصوبه از سوی آقای اوباما، حامیان این طرح گفته اند که برای لغو وتوی او رای گیری خواهند کرد. این مصوبه مجلس نمایندگان در حالی تصویب شد که بر اساس مدارک مندرج در تحقیق کنگره درباره حوادث یازدهم سپتامبر «برخی از هواپیماربایان با افرادی در تماس بوده، حمایت می شدند یا کمک دریافت کرده اند که احتمالا در رابطه با حاکمیت سعودی بوده اند.»

در این گزارش همچنین آمده است که «مقام های عربستان سعودی احتمالا در ایالات متحده آمریکا روابط دیگری نیز با القاعده و دیگر گروه های تروریستی دارند.»

۱۵ سال پیش، چهار هواپیمای مسافربری شرکت های یونایتد ایرلاینز و آمریکن ایرلاینز توسط ۱۹ تن از اعضای شبکه القاعده ربوده شدند. دو فروند از این هواپیماها به سوی مرکز تجارت جهانی در شهر نیویورک هدایت شد و به برج های دوقلوی اصابت کرد.

هواپیمای دیگر ساختمان پنتاگون را در ایالت ویرجینیا هدف قرار داد و هواپیمای ربوده شده چهارم نیز که در ابتدا به سوی واشینگتن در پرواز بود، در پی درگیری سرنشینان با عوامل القاعده، در منطقه وسیعی در پنسیلوانیا سقوط کرد. در حملات یازدهم سپتامبر حدود ۳ هزار نفر جان باختند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روسیه پس از دو سال بار دیگر با «بمب‌های هوایی» به خارکیف حمله کرد

کاوشگر ژاپنی ماه توانست از دومین شب قمری نیز جان سالم به در برد

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها