ادامه جستجوها برای یافتن ناپدیدشدگان حادثه غرق قایق در ساحل مصر

ادامه جستجوها برای یافتن ناپدیدشدگان حادثه غرق قایق در ساحل مصر
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

خانواده های مهاجران ناپدید شده در حادثه غرق قایقی در مصر، همچنان در ساحل در انتظار دریافت خبری جدید هستند.

آگهی

خانواده های مهاجران ناپدید شده در حادثه غرق قایقی در مصر، همچنان در ساحل در انتظار دریافت خبری جدید هستند.

این قایق که نزدیک به ۴۵۰ مهاجر اغلب مصری و سپس مهاجرانی از دیگر کشورهای آفریقایی و همچنین سوری را به همراه داشت، روز چهارشنبه در نزدیکی شهر بندری «رشید» در شمال مصر غرق شد.

تاکنون جسد ۴۳ مهاجر که شامل زن و کودک نیز می شود، یافت شده و ۱۶۳ نفر نیز نجات یافته اند اما از سرنوشت دیگر مسافران اطلاعی در دست نیست.

مردی مصری که یکی از اعضای خانواده اش را از دست داده می گوید: «قایق سبزی که اکنون وارد بندر شد، حامل جسد ۱۲ تن از مهاجران غرق شده است. این اجساد توسط تورهای ماهیگیری جمع آوری شده اند. این قایق دوباره به همراه تعدادی از اعضای خانواده ها برمی گردد تا به جستجویش ادامه دهد. حتی ماهیگیران هم داوطلبانه در عملیات جستجو و نجات شرکت کردند.»

بسیاری از مهاجران مصری این قایق، ساکن شهر رشید یا مناطق اطراف آن بودند. مقامات قاهره اعلام کرده اند که چهار مصری را به اتهام قاچاق انسان و قتل نفس دستگیر کرده اند.

مرد مصری دیگری که در این حادثه دو تن از اعضای خانواده اش را از دست داده است، می گوید: «من دو پسرم را از دست دادم. آنها به دلیل نبود فرصتهای شغلی و شرایط سخت زندگی از این کشور مهاجرت کردند. ما از دیروز در اینجا در انتظاریم و برخی از محلی ها برایمان کمی غذا اورده اند. این چه کاریست که قاچاقچیان انجام می دهند؟ آنها صدها مهاجر را در قایقی می گذارند که گنجایش این همه مسافر را ندارد.»

مصر به یکی از مراکز رهسپاری مهاجران به سمت اروپا تبدیل شده است.

محمد شیخ ابراهیم، خبرنگار یورونیوز می گوید: «این حادثه، یک بار دیگر موضوع افزایش شمار مهاجرتهای غیرقانونی از مسیر مصر را برجسته کرد. قایقهایی که آفریقایی ها و سوری ها را حمل می کنند؛ یعنی کسانی را که از جنگ و درگیری فرار کرده اند. در کنار آنها هزاران مصری نیز هستند که با آرزوی یافتن شغل یا زندگی بهتر، عازم اروپا می شوند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کشته شدن ۹ نفر در یک تصادف؛ مرگبارترین حادثه رانندگی نوروزی ایران رخ داد

دو نفر دیگر پس از مصرف مکمل‌‌های غذایی حاوی «بنی کوجی» در ژاپن جان باختند

پایان کار احمد جنتی؛ رئیس آینده مجلس خبرگان رهبری کیست؟