رهبر جمهوری اسلامی احمدی‌نژاد را از نامزدی در انتخابات نهی کرده است

رهبر جمهوری اسلامی احمدی‌نژاد را از نامزدی در انتخابات نهی کرده است
Copyright 
نگارش از Soroush Jafari
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

مهدی فضائلی مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت رهبر جمهوری اسلامی، محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور پیشین ایران را از حضور در انتخابات آتی ریاست جمهوری «نهی صریح» کرده است.

این مقام سپاه در یادداشتی در خبرگزاری فارس نوشت: «چند روزی است محافل رسانه‌ای و سیاسی گوناگون از جمله کانال های نزدیک به دکتر احمدی نژاد، از ملاقات وی با رهبر انقلاب اسلامی خبر می دهند. دیداری مهم که به‌ درخواست و پیگیری خود او انجام شده اما ظاهرا نتیجه اش خلاف انتظار وی بوده‌ است!»

وی افزوده است: «هرچند هنوز جزئیات این دیدار که چند هفته قبل انجام شده است منتشر نشده، ولی این مقدار قطعی است که وی با نهی صریح رهبر انقلاب، برای ورود به میدان رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده مواجه شده است! نهیی برخاسته از تدبیر، یعنی لایه‌های زیرین و صفحات پسینی ماجراها را دیدن. نهیی حاکی از شجاعت در بیان آن چیزی که رهبری برای انقلاب و نظام و چه بسا مصالح خود وی لازم دانسته اند. و نهیی که موید قدرت مدیریت برای راهبری انقلاب است.»

فضائلی مخالفت خامنه‌ای با کاندیداتوری احمدی نژاد را نشان‌دهنده شجاعت رهبری دانسته و افزوده وی به دنبال «پیشگیری از تکرار تجربه‌های پرهزینه و خسارت‌بار، جلوگیری از عقبگرد و یا درجا زدن، آینده‌نگری و قدرت جلوگیری از معضلات» است.

#احمدی‌نژاد با اشاره به #انتخابات آتی: وقتش که شد در خدمت ملت خواهم بود https://t.co/FnC8UsPuRrpic.twitter.com/9tA99lCRBE

— euronews فارسی (@euronews_pe) August 5, 2016

پیش از این نیز غلامرضا مصباحی‌مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز به صراحت گفته بود «جامعه روحانیت هیچ اقبالی نه به شخص احمدی‌نژاد و نه به کاندیداهای مورد حمایت وی نخواهد داشت و دوره تاثیرگذاری سیاسی احمدی‌نژاد طی شده است.»

‌عباس امیری‌فر روحانی نزدیک به احمدی‌نژاد که در دولت دهم رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری بود نیز اخیرا با انتشار مطلبی نوشته بود: «بنابر اخبار غیررسمی٬ ۱۰ نفر از اعضای شورای نگهبان در جلسه غیررسمی که داشته اند نظرشان ردصلاحیت احمدی‌نژاد بوده است.»

در همین رابطه چندی قبل وب‌سایت «خبرآنلاین» نزدیک به علی لاریجانی هم نوشته بود که احمدی‌نژاد به جریان‌ اصول‌گرا پیام داده که از نامزدی وی در انتخابات آینده حمایت کنند و او نیز در دقیقه ۹۰ به نفع نامزد مورد نظر آنها کناره‌گیری خواهد کرد.


علی لاریجانی رئیس مجلس دهم می‌گوید ریاست‌ جمهوری دوباره محمود احمدی‌نژاد جاذبه‌ای ندارد.

«خبر آنلاین» افزوده بود: «به نظر می‌رسد این اقدام احمد‌ی‌نژاد یک ترفند سیاسی برای کسب تایید صلاحیت از شورای نگهبان با اهرم اصولگرایان باشد.»

علی لاریجانی، رییس مجلس دهم اما در واکنشی به این ماجرا گفته بود که ریاست‌ جمهوری دوباره احمدی‌نژاد «جاذبه‌ای» ندارد. علی مطهری نیز بارها گفته است که محمود احمدی‌نژاد پیش از نامزد شدن باید محاکمه شود.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران قرار است جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ برگزار شود. محمود احمدی‌نژاد که از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲ برای دو دوره رئیس جمهور ایران بود، در ماه‌های اخیر سفرهای متعددی به نقاط مختلف ایران داشته که در مورد انتخاباتی بودن این سفرها گمانه‌زنی‌هایی می‌شود.

این فیلم و بگیرید دستتون برید هرجا بگید 8 سال رییس جمهورمون بود، پناهندگی رو گرفتین pic.twitter.com/cHqmD4hZQj

— تابالوگا (@sperm_pir) September 17, 2016

ماه گذشته احمدی‌نژاد درباره احتمال شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آینده گفته بود: «فعلا مصالح اقتضا نمی‌کند که ورود کنم، وقتش که شد در خدمت ملت خواهم بود.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر سر وضع تحریم‌های جدید علیه ایران به توافق رسیدند

پایگاه‌های نظامی در دل کوه تا پالایشگاه‌ها؛ اسرائیل کدام هدف را برای ضربه به ایران انتخاب می‌کند؟

ادعای مقام ایرانی: سفیر سوئیس در شب حمله به اسرائیل به‌جای وزارت خارجه به سپاه احضار شد