هفتمین روز بازی‌های پارالمپیک: درخشش ورزشکاران ایران با ۱۶ مدال رنگارنگ

هفتمین روز بازی‌های پارالمپیک: درخشش ورزشکاران ایران با ۱۶ مدال رنگارنگ
Copyright 
نگارش از Soroush Jafari
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

در هفتمین روز از بازی‌های پارالمپیک ریو ٢٠١٦، ورزشکاران ایران با کسب مدال‌ها و رکوردهای تازه خوش درخشیدند. روز چهارشنبه سیامند رحمان، در رشته وزنه برداری توانست هم به مدال طلا دست پیدا کند و هم رکورد تازه‌ای ثبت کند. ساره جوانمردی نیز در تیراندازی با تپانچه به دومین مدال طلای خود در پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ دست پیدا کرد.

زهرا نعمتی (#تیروکمان) و سیامند رحمان (#وزنه‌برداری) دو نابغه ورزش جهان
کانال پارالایو: https://t.co/Jnwnf16Ko3pic.twitter.com/P2J9IBCfWr

— Roshan Norouzi (@roshannorouzi) September 2, 2016

سیامند رحمان و ثبت رکورد تازه

سیامند رحمان روز چهارشنبه در رشته وزنه برداری در دسته مثبت ۱۰۷ کیلوگرم با حریفان خود به رقابت پرداخت که با ثبت رکورد ٣١٠ کیلوگرم ضمن کسب مدال طلا، توانست رکورد جهان و پارالمپیک را نیز برای چهارمین بار جابجا کند.

سیامند رحمان در نخستین حرکت خود موفق به مهار وزنه ٢٧٠ کیلوگرم شد و در حرکت دوم با زدن وزنه ٣٠٠ کیلوگرمی ضمن شکستن رکورد جهان، مدال طلای دسته ١٠٧+ کیلوگرم را بر گردن آویخت.

وی برای سومین حرکتش، وزنه ٣٠٥ کیلوگرم را انتخاب کرد و موفق به مهار این وزنه شد. هم‌چنین در چهارمین حرکتش سیامند رحمان، وزنه ٣١٠ کیلوگرم را انتخاب کرد و این بار هم در مهار وزنه موفق بود تا رکوردی بی‌نظیر و تاریخی را از خود به جا بگذارد.

قوی‌ترین وزنه‌بردار جهان برای اولین بار توانست این رکورد تاریخی را در دنیا به نام خود ثبت کند. این برای اولین بار در تاریخ ورزش جهان بود که یک ورزشکار توانست وزنه‌ ٣٠٠ کیلوگرمی یا بیشتر از آن را مهار کند.

شب تاریخی اشنویه ! شادی مردم در پارک کیله شین هنگام شکستن رکورد پارالمپیک توسط #سیامند_رحمان . تبریک به مردم این شهر pic.twitter.com/ISOac7QqRc

— amir ebtehaj (@amirebtehaj) September 14, 2016

از نکات جالب توجه در حرکات سیامند رحمان، اختلاف فاحش او با رقبایش بود، به طوری که نفر دوم در رده‌بندی که ورزشکاری از مصر بود تنها توانست وزنه‌ای ۷۵ کیلوگرم سبک‌تر از رکورد سیامند رحمان را مهار کند و در نهایت با مهار وزنه ۲۳۵ کیلوگرم مدال نقره گرفت.

سیامند رحمان صاحب رکورد ۲۸۰ کیلوگرمی المپیک در لندن و رکورد ۲۹۲ کیلوگرمی جهان در بازی‌های آسیایی اینچئون بود.

دومین مدال طلای ساره جوانمردی در تیراندازی با تپانچه

ساره جوانمردی، دیگر ورزشکار ایرانی نیز در تیراندازی با تپانچه به دومین مدال طلای خود در پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ دست پیدا کرد. خانم جوانمردی در رقابت‌های روز چهارشنبه ۲۴ شهریور، در رشته تپانچه خفیف ۵۰ متر میکس، مدال طلا گرفت و با امتیاز ۱۸۹.۶ توانست رکورد تازه‌ای نیز از خود به جا بگذارد.

نمایندگان چین و اوکراین، پس از ساره جوانمردی در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

این عکس رو خیلی دوست دارم#ساره_جوانمردی#Rio2016pic.twitter.com/IZvZwRpa6e

— Amir reza Asadi (@AmirrezaAsadi) September 15, 2016

این ورزشکار ایرانی، پیشتر در رشته تپانچه بادی ۱۰ متر، نخستین مدال طلای خود و نیز نخستین مدال طلای کاروان ایران را در ریو ۲۰۱۶ به دست آورده بود.

تبریک!
عجب شاهکاری! ساره جوانمردی دومین مدال طلای خودرا درتیراندازی رشته‌ تپانچه خفیف 50متر در پارالمپیک2016 کسب کرد pic.twitter.com/GkppKAne70

— amir ebtehaj (@amirebtehaj) September 14, 2016

این تیرانداز موفق ایرانی همچنین توانست با کسب ۱۸۹.۵ امتیازبهترین نتیجه ثبت شده در پارالمپیک را هم به خود اختصاص دهد. ساره جوانمردی، دارنده بهترین نتیجه جهانی در این رشته نیز هست؛ او در سال ۲۰۱۴ رکورد ۱۹۲.۸ امتیاز را برجای گذاشته است.

رتبه ایران در پاراالمپیک ریو

آگهی

با کسب دو مدال طلا توسط سیامند رحمان و خانم ساره جوانمردی، ورزشکاران ایرانی در هفتمین روز بازی ها خوش درخشیدند و تعداد مدال های ایران را نیز به ١٦ مدال رساندند. کاروان ایران تاکنون ٦ طلا، ٦ نقره و ٤ برنز کسب کرده است.


تیم میکس تیراندازی با کمان کشورمان در مرحله فینال پارالمپیک برابر چین شکست خورد و نایب‌قهرمان شد.

٦ مدال طلای ایران در این رشته ها کسب شده است؛ یک طلا در تیراندازی با کمان، دو مدال در تیراندازی، دو طلا در وزنه‌برداری و یک طلا نیز در دو و میدانی. در مجموع ورزشکاران کاروان ایران ۱۶ مدال از آن خود کرده‌اند.

در حال حاضر ایران در رتبه چهاردهم جدول توزیع مدال‌های پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک قرار دارد. چین، بریتانیا، اوکراین، آمریکا و برزیل در رتبه‌های نخست تا پنجم جدول قرار دارند.


سجاد نیک‌پرست در پرتاب نیزه نقره گرفت

آگهی

برنامه روز هشتم ورزشکاران ایران در پارالمپیک ریو

امروز پنجشنبه و در هشتمین روز از بازی‌های پارالمپیک ٢٠١٦ ریو نمایندگان ایران در رشته‌های فوتبال پنج نفره، تیروکمان، بسکتبال با ویلچر، دوومیدانی و والیبال نشسته زنان با حریفان خود به رقابت خواهند پرداخت.

برنامه روز هشتم نمایندگان ایران به شرح زیر است: «تیروکمان؛ محدثه کهنسال و زهرا نعمتی، مرحله یک شانزدهم ریکرو انفرادی زنان، ساعت ٩ به وقت محلی / بسکتبال با ویلچر؛ ایران _ ژاپن، ساعت ٩:٣٠ به وقت محلی / دوومیدانی؛ جواد حردانی، پرتاب نیزه، کلاس F٣٨، ساعت ١٠:٤٥ به وقت محلی / محسن کائیدی، پرتاب نیزه، کلاس F٣٤، ساعت ١٧:٣٥ به وقت محلی / والیبال نشسته زنان؛ ایران _ هلند برای کسب عنوان پنجم یا ششم، ساعت ١٥:٣٠ به وقت محلی / و فوتبال ٥ نفره مردان؛ ایران – آرژانتین، نیمه نهایی، ساعت ٢٠ به وقت محلی»
موفقیت‌های تیم پارالمپیک ایران در ریو

پانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک ٢٠١٦ ریو از ١٨ شهریور ماه با حضور ٤٣٥٠ ورزشکار از ١٦٢ کشور جهان به میزبانی شهر ریودوژانیرو برزیل آغاز شده است و تا ٢٨ شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

کاروان ورزشی ایران نیز با عنوان «منا» متشکل از ١١١ ورزشکار در ١٢ رشته ورزشی در این دوره از بازی‌ها حضور دارد.

آگهی
هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محسن سازگارا به یورونیوز: درگیری نظامی با اسرائیل به سود خامنه‌ای تمام نخواهد شد

میزان هزینه‌های نظامی ایران در سال ۲۰۲۳؛ چهارم در خاورمیانه و بیست و ششم در دنیا

آمریکا و بریتانیا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی جمهوری اسلامی ایران وضع کردند