تشدید تلاشها برای تشویق اوباما به عفو اسنودن

تشدید تلاشها برای تشویق اوباما به عفو اسنودن
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

شرکت کنندگان در کارزار «اسنودن را عفو کنید»، شامل اتحادیه آزادیهای شهروندی آمریکا، عفو بین الملل، و دیدبان حقوق بشر، با برگزاری نشستی در نیویورک بار دیگر از باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا درخواست کر

آگهی

شرکت کنندگان در کارزار «اسنودن را عفو کنید»، شامل اتحادیه آزادیهای شهروندی آمریکا، عفو بین الملل، و دیدبان حقوق بشر، با برگزاری نشستی در نیویورک بار دیگر از باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا درخواست کردند که ادوارد اسنودن را مورد عفو قرار دهد.

آقای اسنودن نیز با حضور ویدئویی در این نشست گفت: «این قانون مربوط به دوران جنگ جهانی اول بین کسانی که آزادانه اطلاعات محرمانه را در راستای منافع عمومی به روزنامه نگاران می دهند، و جاسوسانی که اطلاعات را به خاطر منافع شخصی به دولتهای بیگانه می فروشند تمایز قائل نمی شود. من فقط نگران خودم نیستم. اگر من و افشاگران دیگر به حبسهای طولانی مدت محکوم شویم، بی این که فرصت توضیح دادن انگیزه هایمان در دادگاه را پیدا کنیم، این تأثیر بسیار ناگواری بر افشاگرانی می گذارد که در آینده مثل من قصد افشای سوءاستفاده ها و دست اندازی های دولت را داشته باشند.»

در همین حال، فیلم «اسنودن» به کارگردانی الیور استون، فیلمساز مطرح آمریکایی به زودی روی پرده سینماها خواهد رفت. این فیلم به ماجراهایی می پردازد که ادوارد اسنودن، به عنوان کارمند سی آی ای و پیمانکار آژانس امنیت ملی آمریکا، در مسیر افشای اطلاعات محرمانه این سازمانها از سر گذرانده است.

آقای اسنودن بعد از ترک آمریکا به روسیه پناهنده شد و در حال حاضر در مسکو به سر می برد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دادگاه حقوق بشر اروپا بریتانیا را برای نقض حریم خصوصی شهروندان مقصر شناخت

افشاگری «اسنودن» به روی پرده سینما رفت

آغاز هفته پنجم اعتراضات ایران؛ آتش‌سوزی در زندان اوین به همراه شنیده شدن صدای آژیر و انفجار