محافظه کاران کرواسی انتخابات را برده اند اما باید ائتلاف کنند

محافظه کاران کرواسی انتخابات را برده اند اما باید ائتلاف کنند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

شمارش آرای انتخابات پارلمان در کرواسی تقریبا تمام شده و بر اساس نتایج اولیۀ اعلام شده، حزب محافظه کار اتحاد دموکراتیک کرواسی «HDZ» بیشترین آرا را به خود اختصاص داده…

آگهی

شمارش آرای انتخابات پارلمان در کرواسی تقریبا تمام شده و بر اساس نتایج اولیۀ اعلام شده، حزب محافظه کار اتحاد دموکراتیک کرواسی «HDZ» بیشترین آرا را به خود اختصاص داده است. با اینحال و بنا به نتایج اعلام شده این حزب نتوانسته است اکثریت مطلق را برای تشکیل دولت به تنهایی به دست آورد.

آندره پلنکوویچ، رهبر این حزب در سخنانی پس از پایان انتخابات گفت: «آنچه که می توانم تضمین کنم و آنچه که من می خواهم برای آن متعهد بشوم این است دولت آیندۀ کرواسی باثبات خواهد بود و برای منافع شهروندان کرواسی گام برخواهد داشت. این دولت همانطور که همراهان ما توصیه کرده اند با [اتحادیۀ] اروپا همسو خواهد بود.»

زوران میلانوویچ رهبر حزب سوسیال دموکراتیک کرواسی «SDP» در این انتخابات و بر اساس آرای اولیه به ۵۴ کرسی دست یافته است. حزب لیبرال کرواسی «Most» نیز توانسته در ردۀ سوم نتایج اعلام شده قرار بگیرد و ۱۲ کرسی را تاکنون به خود اختصاص بدهد.

دولت ائتلافی قبلی کرواسی تنها شش ماه عمر داشت و تحلیلگران سیاسی معتقدند در دولت آینده نیز از آنجاییکه حزب اتحاد دموکراتیک مجبور به ائتلاف با دیگر احزاب خواهد بود، موقعیت حزب اتحاد دموکراتیک ممکن است شکننده باشد.

نرخ بالای بیکاری در کرواسی بویژه که دست کم ۱۳ درصد گزارش می شود و فساد مالی از جمله مسائلی است که دولت گذشته با آن دست به گریبان بوده و از مشکلاتی است که دولت آینده نیز با آن روبرو خواهد بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رئیس‌جمهوری کرواسی شعار «درود بر اوکراین» را با سلام هیتلری مقایسه کرد

حذف سهمیه اقلیت‌ها در انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق؛ ترکمان‌ها با فهرست مشترک شرکت می‌کنند

قالیباف و یارانش بازنده‌های اصلی در نتایج اولیه انتخابات مجلس؛ انتخابات تهران به دور دوم می‌رسد؟