تصویب امکان شکایت خانواده قربانیان ۱۱ سپتامبر از عربستان

تصویب امکان شکایت خانواده قربانیان ۱۱ سپتامبر از عربستان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا با رای اکثریت طرحی را به تصویب رساند که به موجب آن خانواده قربانیان حملات یازدهم سپتامبر می توانند از عربستان سعودی شکایت کرده و درخواست غرامت…

آگهی

مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا با رای اکثریت طرحی را به تصویب رساند که به موجب آن خانواده قربانیان حملات یازدهم سپتامبر می توانند از عربستان سعودی شکایت کرده و درخواست غرامت کنند.

علاوه بر شماری از مقامات امنیتی و دستگاه دیپلماسی ایالات متحده آمریکا، کاخ سفید نیز با وضع چنین قانونی مخالف است و گمان می رود که باراک اوباما آن را وتو کند.

مصوبه تازه مجلس نمایندگان در حالی است که بر اساس مدارک مندرج در تحقیق کنگره درباره حوادث یازدهم سپتامبر «برخی از هواپیماربایان با افرادی در تماس بوده و حمایت می شدند یا کمک دریافت کرده اند که احتمالا آنان در رابطه با حاکمیت سعودی بوده اند.»

در این گزارش همچنین آمده است که «مقامات حاکمیت سعودی احتمالا در ایالات متحده آمریکا روابط دیگری نیز با القاعده و دیگر گروه های تروریستی دارند.»

«احتمال انتقال پول از جانب خانواده پادشاه عربستان» به اتباع این کشور که در ایالات متحده زندگی می کنند و نیز دو تن از هواپیماربایان یازدهم سپتامبر در شهر سن دیگو نیز در نتیجه تحقیق کنگره دیده می شود. مدارک موجود همچنین حاکی از حمایت قابل توجه عربستان سعودی از مساجد ایالت کالیفرنیا است که در آن گرایش اسلام افراطی به شدت دیده می شود.

نمایندگان دموکرات و جمهوریخواه روز جمعه اختلافات سیاسی خود را کنار گذاشته و در مراسمی یاد نزدیک به ۳ هزار جان باخته چهار حمله روز یازدهم سپتامبر سال ۲۰۱۱ را گرامی داشتند.

۱۵ سال پیش، چهار هواپیمای مسافربری شرکت های یونایتد ایرلاینز و آمریکن ایرلاینز توسط ۱۹ تن از اعضای شبکه القاعده ربوده شدند. دو فروند از این هواپیماها به سوی مرکز تجارت جهانی در شهر نیویورک هدایت شد و به برج های دوقلوی اصابت کرد. هواپیمای دیگر ساختمان پنتاگون را در ایالت ویرجینیا هدف قرار داد و هواپیمای ربوده شده چهارم نیز که در ابتدا به سوی واشینگتن در پرواز بود، در پی درگیری سرنشینان با عوامل القاعده، در منطقه وسیعی در پنسیلوانیا سقوط کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یک دادگاه در لوکزامبورگ حکم توقیف ۱.۶ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران را لغو کرد

مظنون آلمانی طراحی حمله ۱۱ سپتامبر در سوریه بازداشت شد

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها