انتخابات پارلمانی در ایالت مکلنبورگ - فورپومرن آلمان؛ آزمونی برای سیاست مهاجرتی مرکل

انتخابات پارلمانی در ایالت مکلنبورگ - فورپومرن آلمان؛ آزمونی برای سیاست مهاجرتی مرکل
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

انتخابات پارلمانی در ایالت مکلنبورگ – فورپومرن آلمان روز یکشنبه برگزار شد.

آگهی

انتخابات پارلمانی در ایالت مکلنبورگ – فورپومرن آلمان روز یکشنبه برگزار شد. انتخاباتی با حضور ۳۸۹ نامزد برای کسب ۷۹ کرسی پارلمان، در ایالتی که از ده سال پیش ائتلاف حزب سوسیال دموکرات آلمان (SPD) و حزب اتحادیه مسیحی آلمان (CDU) اداره آن را در اختیار دارد. از این روی نتیجه این انتخابات آزمونی ست برای سیاست مهاجرتی مرکل.

بویژه که بر اساس نظرسنجی اخیرِ، حزب راستگرای پوپولیست «بدیلی برای آلمان» (AFD) نزدیک به ۲۲ درصد آراء را از آن خود خواهد کرد و حزب اتحادیه مسیحی آلمان (CDU)، حزب آنگلا مرکل (با ۲۳ درصد آراء) را به چالش خواهد کشید.

لایف-اریک هولم، نامزد اصلی حزب بدیلی برای آلمان می گوید: «امیدوارم که ما قدرتمندترین حزب باشیم. ما علائم خوبی از خانواده ها و شرکت های زیادی دریافت کرده ایم. آنها می گویند همه به حزب بدیلی برای آلمان رای می دهند. به کسب ۲۰ درصد آراء امید بسته ایم. و حتی شاید قدرتمندترین حزب بشویم.»

در مقابل اروین زیلرینگ، وزیر اول کنونی ایالت مکلنبورگ – فورپومرن که آنگلا مرکل را مسئول قدرت گرفتن حزب «بدیلی برای آلمان» می داند خطاب به رای دهندگان گفت: «همواره گفته ام که رای تان را دور نریزید. برای اینکه آنها [حزب بدیلی برای آلمان] نمی خواهند کاری کنند بلکه فقط دنبال تشدید سرخوردگی ها و دامن زدن به اعتراضات هستند. کسی نباید به AFD رای بدهد.»

با اینکه در ایالت مکلنبورگ – فورپومرن تنها ۴۶۰۰ پناهجو سکونت دارند، اما مساله مهاجرت بعنوان برگ برنده پوپولیست های راستگرا در جریان مبارزات انتخاباتی بوده و پاشنه آشیل آنگلا مرکل و حزب متبوع او محسوب می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

احتمال پیروزی راست های افراطی در ایالت مکلمبورگ-فورپومرن آلمان

آلمان دو فرد مظنون به جاسوسی برای روسیه را بازداشت کرد

شیرین‌کاری مستخدم موزه چگونه سر از گالری آلمان در آورد؟