دادگاه عالی بنگلادش حکم اعدام یکی از رهبران اسلامگرا را تایید کرد

دادگاه عالی بنگلادش حکم اعدام یکی از رهبران اسلامگرا را تایید کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

عالی ترین مرجع قضایی بنگلادش تقاضای تجدید نظر نهایی در پرونده رهبر ۶۳ ساله حزب اسلامگرای این کشور را رد کرد.

آگهی

عالی ترین مرجع قضایی بنگلادش تقاضای تجدید نظر نهایی در پرونده رهبر ۶۳ ساله حزب اسلامگرای این کشور را رد کرد. بدین ترتیب حکم اعدام میر قاسم علی در هر زمانی می تواند اجرا شود.

این عضو ارشد حزب جماعت اسلامی به ارتکاب قتل، شکنجه، برانگیختن نفرت مذهبی و دیگر جرایم جنگی حین جنگ های استقلال بنگلادش از پاکستان در سال ۱۹۷۱ محکوم شده است.

توران افروز، یکی از دادستان های این پرونده در مورد شانس آخر محکوم می گوید: «تنها راه پیش روی آقای میر قاسم علی تقاضای عفو از شخص رییس جمهور است و اگر این تقاضا هم رد شود مطمئنم که حکم به زودی اجرا خواهد شد.»

این حکم در حالی تایید می شود که داکا، پایتخت بنگلادش در ماه گذشته میلادی شاهد تازه ترین حملات اسلامگرایان افراطی بود و جان کری، وزیر خارجه آمریکا هم در سفر روز گذشته خود به این کشور خواستار مبارزه جدی بنگلادش با فعالیت های تروریستی شده بود.

یکی از شهروندان که از حکم صادره خشنود به نظر می رسد می گوید: «ما از رای صادره راضی هستیم و خواستار اعلام فوری این جانی که مرتکب جنایات جنگی شده، هستیم.»

استقبال از این حکم در حالی صورت می گیرد که اعدام این چهره محبوب اسلامگرایان می تواند بار دیگر موج جدیدی از خشونت ها را در این کشور برپا کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

طوفان قدرتمند «موکا» اردوگاه‌های مهاجران در میانمار و بنگلادش را درنوردید

«شمار اعدام‌ها در ایران به بالاترین سطح در ۸ سال گذشته رسید: ثبت ۸۳۴ اعدامی در ۲۰۲۳»

خبرنگار سوئیسی: احمدی‌نژاد گفت اگر ایران بودی احتمالا بالای دار بودی