هر دو کاندیدای ریاست جمهوری گابن ادعای پیروزی در انتخابات را دارند

هر دو کاندیدای ریاست جمهوری گابن ادعای پیروزی در انتخابات را دارند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

خبر کوتاه هنوز نتایج قطعی انتخابات ریاست جمهوری در گابن اعلام نشده اما جان پینگ، نامزد مخالفان روز یکشنبه از پیروزی خود در این انتخابات که روز شنبه برگزار شد، سخن می…

آگهی

خبر کوتاه

هنوز نتایج قطعی انتخابات ریاست جمهوری در گابن اعلام نشده اما جان پینگ، نامزد مخالفان روز یکشنبه از پیروزی خود در این انتخابات که روز شنبه برگزار شد، سخن می گوید.

وی روز یکشنبه در گفتگو با رسانه های گابن با اعلام اینکه انتخاب شده، گفته است منتظر است تا رئیس جمهوری گابن به او تلفن کند و پیروزی وی را تبریک بگوید. جان پینگ که ۷۳ سال دارد، در دهۀ هشتاد میلادی و در زمان ریاست جمهوری عمر بونگ، پدر رئیس جمهوری کنونی گابن هدایت وزارتخانه های مختلف را بر عهده داشت.

نتایج قطعی قرار است روز سه شنبه اعلام شود با این حال، علی بونگو، رئیس جمهوری کنونی نیز از کسب آرای برتر در دور نخست سخن گفته است.

خیابانهای پایتخت روز یکشنبه کاملا عاری از سکنه گزارش می شود و به گفتۀ رسانه ها، نگرانی ها از واکنش هواداران هر دو مدعی ریاست جمهوری وجود دارد. صبح یکشنبه نیز بسیاری از کلیساهای گابن مراسم دعا را به دلایل امنیتی تعطیل اعلام کرده اند.

بسیاری از کشورهای غربی از جمله فرانسه از اتباع خود که در گابن به سر می برند خواسته اند بجز در مواقع ضروری محل اقامت خود را ترک نکنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعتراض کشاورزان اسپانیا؛ دولت به برخی از خواسته‌های آنها تن داد

اعتراض با تراکتور و تپاله گاو؛ کشاورزان خشمگین فرانسه بزرگراه‌ها را می‌بندند

وزیر دفاع بریتانیا: حرف‌های تازه نتانیاهو ناامید کننده است