ترامپ رسانه ها را به «تحریف» صحبتهایش درباره قانون حمل سلاح متهم کرد

ترامپ رسانه ها را به «تحریف» صحبتهایش درباره قانون حمل سلاح متهم کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رسانه ها را متهم کرد که صحبتهای او را درباره استفاده از سلاح علیه هیلاری کلینتون بد فهمیده اند و آن را تحریف کرده…

آگهی

دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رسانه ها را متهم کرد که صحبتهای او را درباره استفاده از سلاح علیه هیلاری کلینتون بد فهمیده اند و آن را تحریف کرده اند. آقای ترامپ در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفت که منظورش از صحبتها درباره قانون مالکیت سلاح این نبود که هیلاری کلینتون را تهدید کند.

یک روز قبل آقای ترامپ در اظهارنظری جنجالی در ایالت کارولینای شمالی خطاب به حامیان خود گفت که آنها می توانند با استفاده از بندی در قانون اساسی که به مردم اجازه مالکیت سلاح می دهد، هیلاری کلینتون را متوقف کنند. بسیاری از رسانه ها این صحبتها را تهدید تلویحی آقای ترامپ علیه هیلاری کلینتون تعبیر کردند.

آقای ترامپ گفت: «ما درباره قدرت مردم که در متمم دوم قانون اساسی آمده است صحبت می کنیم. بندی که قدرت بسیار زیاد سیاسی دارد. اگر هیلاری کلینتون انتخاب شود، اگر آن را از بین نبرد، حتما آن را تغییر خواهد داد.»

ستاد انتخاباتی خانم کلینتون، اظهارات دونالد ترامپ را «بسیار خطرناک» توصیف کرد.

بر اساس تازه ترین نظرسنجیها، هیلاری کلینتون پیشتاز است و توانسته است فاصله خود را با دونالد ترامپ بیش از گذشته کند.

در هفته های اخیر شمار افرادی که از حزب جمهوریخواه عدم حمایت خود را از نامزد این حزب علنی کرده اند بیش از گذشته شده است.

پل رایان، رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا که حمایتی کم رنگ از نامزد جمهوریخواهان داشته است در حضور خبرنگاران گفت: «امروز سرم کمی شلوغ بود. نقل قول درباره متمم دوم قانون اساسی را شنیده ام. مثل یک شوخی است که کارش به جاهای باریک کشیده شده است. امیدوارم که او این قضیه را روشن کند. او هیچ وقت نباید درباره چنین مساله مهمی شوخی کند. من هنوز این صحبتها را نشنیده ام.»

متمم دوم قانون اساسی آمریکا حق مالکیت سلاح را به رسمیت می شناسد و بسیاری از مدافعان حق حمل سلاح به این بند قانون اساسی استناد می کنند. کنترل شدیدتر خرید و فروش سلاح از اصلی ترین وعده های انتخاباتی باراک اوباما بود. او عدم موفقت در این زمینه را یکی از مهمترین ناکامیهای دوران ریاست جمهوری خود توصیف کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟

دونالد ترامپ: ایران در زمان من می‌توانست به پیمان ابراهیم و عادی‌سازی روابط با اسرائیل بپیوندد