آتش سوزی ها در شمال پرتغال رو به گسترش است

آتش سوزی ها در شمال پرتغال رو به گسترش است
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

آتش سوزی های مهیب در پرتغال که از چند روز پیش در مناطقی از این کشور آغاز شده، به جزیرۀ «مادرا» در منطقۀ پورتو رسیده است.

آگهی

آتش سوزی های مهیب در پرتغال که از چند روز پیش در مناطقی از این کشور آغاز شده، به جزیرۀ «مادرا» در منطقۀ پورتو رسیده است. به گفتۀ مقامات این منطقه، دست کم ۲۷ منزل مسکونی در این جزیره تخریب شده و امدادرسانان توانسته اند بیش از ۲۵۰ نفر را از محل آتش سوزی دور کنند.

یکی از ساکنان این جزیره می گوید: «همه فرار می کنند، همه جا را آتش گرفته و وضعیت خیلی پیچیده است. ما اول فرار کردیم و بعد به اینجا برگشتیم تا اتومبیل ها را از محل آتش سوزی دور کنیم و شروع به کمک به همدیگر کردیم، همه برای خاموش کردن آتش کمک می کنند.»

به گزارش مقامات آتش نشانی پرتغال، شمال این کشور با خطر گسترش آتش روبروست و گرمای زیاد و همچنین وزش باد موجب سرایت این آتش سوزی به نقاط دیگر شده است. بیش از ۳۵ آتش سوزی در شمال پرتغال در جریان است و تلاش ها برای خاموش کردن این آتش سوزی که تاکنون خسارات زیادی به حیات وحش و طبیعت این منطقه وارد کرده، ادامه دارد.

بیش از ۲۴۰۰ کیلومتر از جنگل های مصنوعی شمال پرتغال در معرض آتش قرار دارد و بیش از ۵۰۰ مامور آتش نشانی تلاش می کنند این حریق را اطفا کنند. دولت پرتغال وضعیت اضطراری اعلام کرده و از اعزام ۳۵۰ آتش نشان دیگر به منطقه خبر داده است.

با این وجود و به گفتۀ رئیس کمیسیون محافظت از شهروندان در پورتو کمبود هواپیمای آب پاش برای مقابله با این آتش سوزی ها کاملا مشهود است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پرتغال با احضار سفیر ایران از تهران خواست کشتی توقیف‌شده را آزاد کند

چرا سیاست مهاجرتی پرتغال سخاوتمندانه است؟

بچه پاندای قرمزی که به یکی از جاذبه‌های باغ وحش لیسبون تبدیل شد