مسیحیان برای مراسم روز جهانی جوانان وارد لهستان می شوند

مسیحیان برای مراسم روز جهانی جوانان وارد لهستان می شوند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مراسم روز جهانی جوانان امسال (۲۰۱۶ میلادی) در شهر کراکوف لهستان برگزار می شود و جوانان مسیحی از گوشه و کنار دنیا وارد این شهر می شوند.

آگهی

مراسم روز جهانی جوانان امسال (۲۰۱۶ میلادی) در شهر کراکوف لهستان برگزار می شود و جوانان مسیحی از گوشه و کنار دنیا وارد این شهر می شوند.

روز جهانی جوانان که در آن جوانان مسیحی هر دو یا سه سال در کشوری گردهم می آیند متفاوت از روز بین المللی جوانان است که توسط سازمان ملل متحد نام گذاری شده است.

ژرژ پونتیر، اسقف اعظم شهر مارسی فرانسه یکی از روحانیانی است که برای شرکت در این مراسم وارد لهستان شده است.

آقای پونتیر در روزی که کشیشی در شمال کشورش بدست حامیان داعش کشته شد، گفت:«نباید اجازه دهیم نفرت بواسطه ترس و میل به انتقام بر ما غالب آید. چرا که این همان چیزی است که آنها دقیقا بدنبالش هستند. میتوان تصور کرد که آنها تلاش می کنند ما را در برابر یکدیگر و بویژه علیه جامعه مسلمانان قرار دهند.»

نوجوانی فرانسوی هم گفت:«ترسناک است، پیش تر به فرانسوی ها حمله می شد، بعد یهودیان مورد حمله واقع شدند و اکنون نمی توان از این نکته غافل بود که مسیحیان مورد حمله واقع می شوند.»

تامین امنیت این گردهمایی بزرگ در سایه حملات تروریستی اخیر در اروپا بی تردید از دغدغه های مسئولان برگزاری این گردهمایی بزرگ است. از همین رو هزاران مامور پلیس در سطح شهرکراکوف مستقر شده اند تا با حمایت واحدهای ذیربط امنیت این گردهمایی را تامین کنند.

پاپ فرانچسکو، رهبر کاتولیک های جهان نیز فردا چهارشنبه وارد لهستان می شود و تا پایان ماه جاری میلادی، ۱۰ مردادماه، در لهستان می ماند و از آشویتس، اردوگاه مرگ نازی ها، نیز دیدن می کند.

تخمین زده می شود یک و نیم تا ۲ میلیون نفرِ اغلب جوان و مسیحی از سراسر دنیا در مراسم امسال روز جهانی جوانان در کراکوف لهستان گردهم خواهند آمد.

لهستان ،زادگاه ژان پل دوم، رهبر سابق کلیسای کاتولیک است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پلیس لهستان برای مقابله با کشاورزان معترض در ورشو گاز اشک آور پرتاب کرد

اتحادیه اروپا ۱۳۷ میلیارد بودجه مسدود شده لهستان را آزاد می‌کند

ارائه طرح احیای حاکمیت قانون در لهستان؛ آیا ورشو به حقوق از دست رفته در اتحادیه اروپا دست می‌یابد؟