آلمان: هنوز ردپای داعش در حمله به مسافران قطار دیده نمی شود

آلمان: هنوز ردپای داعش در حمله به مسافران قطار دیده نمی شود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

توماس دومزیر، وزیر کشور آلمان می گوید که احتمال می رود این کشور با حملات بیشتری از سوی اسلامگرایان افراطی رو به رو شود.

آگهی

توماس دومزیر، وزیر کشور آلمان می گوید که احتمال می رود این کشور با حملات بیشتری از سوی اسلامگرایان افراطی رو به رو شود. آقای دومزیر تاکید کرد که تحقیق درباره حادثه دوشنبه شب ادامه دارد.

وی همچنین در نشستی خبری در رابطه با شدت گرفتن بحث درباره نقش پناهجویان اهل خاورمیانه در این حملات گفت: «بارها نشان داده ایم که ما نشانه هایی از پیوند میان پناهجویانی که به اینجا می آیند و تروریسم بین المللی یافته ایم. در بیشتر موارد، این نشانه ها اشتباه بوده اند ولی برخی از موارد همچنان باید بررسی شود. بنابراین نمی توانیم بگوییم که پیوندی میان پناهندگان و تروریسم وجود ندارد.»

نوجوان ۱۷ ساله ای که سال گذشته در آلمان تقاضای پناهندگی کرده بود دوشنبه شب با حمله به سرنشینان یک قطار مسافربری در ایالت بایرن ۵ تن را مجروح کرد و خود توسط نیروهای امنیتی از پا درآمد. حال دو تن از مجروحان وخیم گزارش می شود.

در ویدئویی که توسط گروه دولت اسلامی مشهور به داعش منتشر کرده است این جوان چاقو به دست به زبان پشتو می گوید: «می بینید که من در خانه شما زندگی کرده ام و برنامه ریزی کرده ام تا شما را در سرزمین خودتان سر ببرم.»

وزیر کشور آلمان همچنین درباره این رویداد یادآور شد: «وقتی می بینید که قربانیان مردمی از چین و هنگ کنگ هستند که به ظاهر سبک زندگی آلمانی و غربی را نمایندگی نمی کنند، این نشان می دهد که این خشونت تا چه اندازه افراطی بوده است.» به گفته این مقام دولت آلمان فدرال، هنوز نشانه ای از دست داشتن دولت اسلامی در این حمله دیده نشده و تحقیق ادامه دارد.

اعضای خانواده چینی ها و هنگ کنگی هایی که قربانی این حمله بوده اند روز چهارشنبه وارد فرودگاه فرانکفورت شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تصاویری از پدیکور فیل‌های باغ‌وحش کلن در آلمان

خودداری از کمک به برده ایزدی ۵ ساله در عراق؛ محکومیت عضو سابق داعش در آلمان تائید شد

اوج دوباره راست افراطی در آلمان چگونه رخ داد؟