شهر توریستی نیس در شوک حمله پنجشنبه شب

شهر توریستی نیس در شوک حمله پنجشنبه شب
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

حمله مهاجم شهر ساحلی «نیس» با یک کامیون سنگین به جمعیت در حال تماشای آتشبازی روز ملی فرانسه، باعث کشته شدن دست کم ۸۰ نفر و زخمی شدن بیش از ۵۰ نفر شد.

آگهی

حمله مهاجم شهر ساحلی «نیس» با یک کامیون سنگین به جمعیت در حال تماشای آتشبازی روز ملی فرانسه، باعث کشته شدن دست کم ۸۰ نفر و زخمی شدن بیش از ۵۰ نفر شد. حال بسیاری از زخمی شدگان وخیم است.

یکی از نجات یافتگان که شهروند بریتانیا است می گوید: «ما آمدن کامیون به سمت پیاده رو را دیدیم. تقریبا ۵۰ تا ۶۵ کیلومتر در ساعت سرعت داشت. از سمتی به سمت دیگر می رفت. نمی دانستیم چه کنیم پس مثل بقیه به سمت مخالف رفتیم. خیلی به ما نزدیک بود ولی ما تصمیم گرفتیم یعنی من تصمیم گرفتم که از دیوار پایین بپرم که بلندتر از حد انتظار بود و من روی بتون فرود آمدم و مچ دستم آسیب دید ولی ما خیلی شانس داشتیم.»

فیدل پاولنکو، خبرنگار و مدیر بخش زبان اوکراینی یورونیوز از شهر نیس گزارش می دهد: «هتل نگرسکو در پشت سر من، یکی از نمادهای مجلل در میان مکان های تفریحی خط ساحلی ریویرای فرانسه است و در شب گذشته زمانی که یک تروریست با کامیون به جمعیت چند هزار نفری جشن و آتشبازی روز ملی فرانسه حمله کرد، شاهد وحشت غیر قابل وصفی بوده است. محل حادثه هنوز توسط پلیس برای جمع آوری مدارک حمله ای که به قیمت جان بیش از ۸۰ نفر انجامید، بسته است. این حادثه چهره این مکان را احتمالا برای همیشه تغییر می دهد.»

هشت ماه پس از حملات گروه دولت اسلامی موسوم به داعش در پاریس که منجر به کشته شدن دست کم ۱۳۰ نفر شده بود و چند روز مانده به پایان وضعیت اضطراری در کشور فرانسه، حمله پنجشنبه شب باعث شد که فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه، وضعیت اضطراری را تا سه ماه دیگر تمدید کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

استعفای مدیر فرانسوی به دلیل تهدید به مرگ پس از تذکر حجاب؛ دولت از دانش‌آموز محجبه شکایت می‌کند

انتقال مهاجران برای «پاکسازی» پاریس در آستانه المپیک خشم شهرداران فرانسه را برانگیخت

بالاترین سطح هشدار امنیتی در فرانسه؛ ماکرون: داعش خراسان بارها تلاش کرده به خاک ما حمله کند