برگزاری مراسم بزرگداشت پنج افسر پلیس کشته شده در شهر دالاس آمریکا

برگزاری مراسم بزرگداشت پنج افسر پلیس کشته شده در شهر دالاس آمریکا
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

کارکنان اداره پلیس شهر دالاس آمریکا و شمار قابل توجهی از ساکنان این شهر، در مراسم ویژه ای مقابل اداره پلیس، در بزرگداشت یاد پنج پلیس کشته شده در حادثه تیراندازی پنجشنبه گذشته شرکت…

آگهی

کارکنان اداره پلیس شهر دالاس آمریکا و شمار قابل توجهی از ساکنان این شهر، در مراسم ویژه ای مقابل اداره پلیس، در بزرگداشت یاد پنج پلیس کشته شده در حادثه تیراندازی پنجشنبه گذشته شرکت کردند.

در این مراسم که روز دوشنبه برگزار شد، دوست و همکار مایک اسمیت ۵۵ ساله، یکی از افسران کشته شده گفت: «من و همه کسانی که مایک را دوست داشتند، به انتخاب و میراثی که به جا گذاشته است، ارج می نهیم. زیرا این انتخاب او بود. اجازه نمی دهیم خشم ما منجر به تیرگی ها شود. به جای آن، کار مایک را ادامه می دهیم که مبارزه در راه نیکی است و اینکه اجازه ندهیم شر پیروز شود.»

مقامات پلیس، میکاه جانسون ۲۵ ساله، سرباز سابق ارتش آمریکا را تنها تک تیرانداز حملات روز پنجشنبه ۷ ژوئیه (۱۷ تیر) اعلام کردند. این کهنه سرباز، دلیل اقدام خود را، اعتراض به خشونت پلیس علیه جامعۀ آمریکایی های آفریقایی تبار توصیف کرده است.

همزمان با برگزاری این مراسم، اعتراضات در شهرهای مختلف آمریکا به اقدام پلیس در کشتن دو سیاهپوست در هفته گذشته (فیلاندو کاستیل در مینه سوتا و آلتون استرلینگ در لوئیزیانا) ادامه داشت که از جمله آنها، اعتراضات در شهر شیکاگو در ایالت ایلینوی و شهر آتلانتا در ایالت جورجیا بود.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی ها، با سردادن شعار و خواندن سرود، استفاده پلیس از زور در قبال سیاهپوستان این کشور را محکوم می کردند و تاکید داشتند که بدون عدالت، صلحی نیز برقرار نخواهد شد.

قرار است باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا روز سه شنبه به شهر دالاس سفر کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رئیس پلیس دالاس: من و خانواده ام تهدید به مرگ شده ایم

آدامس جویده شده معمای قتل یک زن جوان را پس از چهار دهه در آمریکا حل کرد

ماجرای مرموز کشف پای قطع شده یک انسان در متروی نیویورک