نشست ناتو و محوریت تنش میان اروپا و روسیه

نشست ناتو و محوریت تنش میان اروپا و روسیه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ورشو، پایتخت لهستان که در سال ۱۹۵۵ میلادی میزبان هفت کشور کمونیست برای عقد پیمانی نظامی در رقابت با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو بود اکنون محل برپایی نشست رهبران این رقیب سابق…

آگهی

ورشو، پایتخت لهستان که در سال ۱۹۵۵ میلادی میزبان هفت کشور کمونیست برای عقد پیمانی نظامی در رقابت با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو بود اکنون محل برپایی نشست رهبران این رقیب سابق است.

یکی از شهروندان ورشو می گوید: «این نشستی مهم است. رهبران باید تصمیم بگیرند که چگونه دفاع از لهستان و مرزهای شرقی اروپا را تقویت کنند.» شهروند دیگری بر این باور است که: «تهدید بزرگی از سوی پوتین وجود دارد. آنچه درباره اوکراین روی داد می تواند برای لهستان هم اتقاق افتد.»

رزمایش نظامی روسیه افزایش یافته و به نیروهای خود در مرزهایش افزوده است. همچنین گزارش هایی درخصوص ایجاد سیستم ضد هوایی برای مقابله با نیروی هوایی ناتو در بالکان و لهستان منتشر شده است. با این حال روسیه می گوید که هرگز تهدیدی برای اروپا نیست.

در پیش بینی اینکه دستاورد این نشست چه خواهد بود، میشل بارانوفسکی، کارشناس مسائل نظامی می گوید: «انتظار می رود که ناتو تصمیم به افزایش حضور نیروهایش در شرق بگیرد. توقعی که به وضوح وجود دارد این است که چیزی در حدود چهار هزار نیروی نظامی در پایگاه های دائمی کشورهای حوزه بالکان و نیز لهستان به گردش درآیند و رزمایش انجام دهند.»

آندری بکتوف، خبرنگار یورونیوز از ورشو گزارش می دهد: «اینجا در کرانه ویستولا که تانک های اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی سابق در سال ۱۹۴۴ برای مدتی طولانی متوقف شده بودند، اکنون نشست رهبران ناتو برپاست. کشورهای آنان از سوی روسیه تهدیدی را احساس می کنند. در دستور کار نشست، تدابیری نه فقط بازدارنده بلکه دفاع جمعی وجود دارد. فرستاده مسکو این تدابیر را تهدیدی علیه صلح در اروپا توصیف کرده است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتایج تحقیقات تازه در بریتانیا: کارگران مهاجر پس از برکسیت با خطر برده‌داری مدرن و استثمار مواجه‌اند

آیا پارلمان اروپا پس از «قطر گیت» در آستانه مواجهه با «روسیه گیت» است؟

دونالد توسک: اروپا وارد دوران پیش از جنگ شده است