خبرنگار اکیپ: کیفیت پایین بازیها در جام ملتها باعث ناامیدی است

خبرنگار اکیپ: کیفیت پایین بازیها در جام ملتها باعث ناامیدی است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

پنجشنبه فرانسه با برد آلمان برای بازی فینال به پرتغال پیوست تا یکی از دو تیم مهمترین جام دو سال اخیر را از آن خود کنند. برای شناخت بیشتر این دو تیم و راه یافتن آنها به فینال با ونسان دولوک، رییس بخش فوتبال روزنامه اکیپ گفتگو می کنیم.

یورونیوز: آبیها به فینال راه پیدا کردند و بالاخره موفق به شکست آلمان شدند. آیا خوشحالی اینروزها باعث نمی شود که تیم ملی فرانسه فینال را جدی نگیرد؟ مهمترین موضوع کسب این جام است؟

به هر ترتیب شادی زایدالوصفی دارند و شاید به آنهم نیاز داشتند. اّبیها نیاز به تولدی دوباره داشتند. تازه می توان گفت که همدیگر را یافته اند. اما اغلب بازیکنان گفتند که یک بازی دیگر برای قهرمانی مانده است و می گویند کار آنها در صورتیکه به قهرمانی نینجامد ناتمام خواهد بود. آنها می خواهند به هرترتیب قهرمان این جام باشند تا خاطره بدی از میزبانی برجا نماند.

یورونیوز: اینروزها یک بازیکنی هست که اعتماد به نفس زیادی دارد و ستاره تیم ملی فرانسه است. از آنتوان گریزمن می گویم؟

امروزها او مثال یک ستاره واقعی تیم شده است. یک بازیکنی که تیم بتواند به او اعتماد کند. بازیکنی که می تواند تیم ملی فرانسه را به بالاترین ها ببرد. پیشتر میشل پلاتینی و ریموند کوپا و زیزو این نقش را داشته اند امروز گریزمن جای او را گرفته است. او دومین گلزن تیم ملی فرانسه در جام ملتها پس از میشل پلاتینی است. اولین بازیکنی که پس پلاتینی تاکنون شش گل وارد دروازه حریفان کرده است. در واقع او بازیکنی کاملا فرانسوی نیست، به این معنا که او در اسپانیا شکل گرفته است. فکر می کنم ترکیب این دو فرهنگ کمک زیادی برای پیشرفت او کرده اند.

یورونیوز: بازیکن بزرگ در تیم مقابل هم وجود دارد. رونالدو. امسال سال خوبی برای او بوده است، او با باشگاهش همه به تمام پیروزیها رسیده است. اما تاکنون با تیم ملی کشورش به هیچ پیروزی دست نیافته است؟

او ستاره فوق العاده ای است. یک اسطوره جهانی که توانسته تیمش را به فینال برساند. او اولین بار در فینال ۲۰۰۴ تیم ملی کشورش را همراهی کرد. حالا دوازده سال از آن فینال گذشته است. پرتغالی که رونالدو کاپیتانش بوده است یکی از ضعیفترین های بوده است که تاکنون دیده ایم.
اما او موفق شده این تیم را متحول کند. او توانست تیم را از حذف در مقابل مجارستان نجات دهد. باید به سیزده سالی که در فوتبال بوده احترام زیادی گذاشت. او می خواهد تیمش را قهرمان جام ملتها کند.

یورونیوز: پرتغالی ها با معجزه به این فینال رسیده اند. آنها با سه مساوی به مرحله بعدی صعود کرده اند. آنها با خوش شانسی در یک هشتم و یک چهارم بالا آمده اند. آنها انگار شانس قهرمانی را هم دارند؟

در واقع در فینال دو تیم داریم که با خوش شانسی به این مرحله رسیده اند. پرتغالی ها تنها با یک برد در نود دقیقه بازی به فینال رسیده اند. و فرانسویها که اغلب بازیها را با برد پشت سر گذاشتند با تیمهایی روبرو شدند که توان آنچنانی نداشتند تیمهای نظیر ایرلند و ایسلند. واقعا شانس با فرانسویها در مرحله مقدماتی، یک هشتم و یک چهارم یار بوده است. باید شانس زیادی داشته باشید و فکر می کنم بازی نهایی میان دو تیم خوش شانس این یورو جذابیتهای زیادی داشته باشد.

یورونیوز: از نگاه تاریخی فرانسه همواره بازیهای رودردو در مقابل پرتغال را از آن خود کرده است.

این همان مشکل عمده در این جام ملتها است. کشورهایی را می بینیم که طلسم شکست در بازیهای مستقیم را می شکنند. به عنوان مثال آلمانی ها موفق شدند در برابر ایتالیا به پیروزی برسند. آلمانها در برابر فرانسه تسلیم شدند و پرتغالیها می توانند در برابر فرانسه ای که آنها را از حضور در فینال جام ملتها در سال ۲۰۰۰ و فینال جام جهانی در سال ۲۰۰۶ محروم کرده اند را سرانجام شکست دهند.

یورونیوز: فرانسویها و پرتغالیها موفق بوده اند اما نظرتان درباره تیمهای ناموفق این یورو چیست؟

فکر می کنم اسپانیا ناکام ترین تیم این جام بوده است. آنها در مرحله یک هشتم پایانی در حالی حذف شدند که دو جام ملتهای اخیر و جام جهانی ۲۰۱۰ را از آن خود کرده اند. این بنوعی شاید نتیجه تغییر نسلهای متفاوت در فوتبال این کشور است. فکر می کنم می توانیم بگوییم ناکام بزرگ این یورو اسپانیا بوده است. دیگر مساله ناامیدکننده این یورو کیفیت پایین بازیها بوده است. با گشایش یورو به ۲۴ تیم باعث شد تا تیمهای کوچکی به یورو بیایند. و تیمهای کوچک چیزی که یاد می گیرند و بسیار اهمیت دارد طرز دفاع کردن است. این جام ملتها بسیار دفاعی تر و خشک تر از جام ملتهای گذشته بود. در واقع، حسرت ما از این است که این تیمهای کوچک این جام ملتها را تدافعی کرده اند. اما به هرحال نیتجه حضور آنها مثبت هم بوده است. از یکسو حال و هوای این بازیها کاملا تغییر کرد و بسیاری از کشورهایی شمالی و در جزیره برتیانیا با هواداران فوق العاده ای که دارند باعث گرمی این یورو شدند.
نکته دیگر شاهد درخشش تیمهای کوچکی از جمله ایسلند بودیم که با ۳۳۰ هزار نفر جمعیت توانست انگلستان را مغلوب کند و بیش از ۵ درصد از جمعیت این کشور برای دیدن این بازی به فرانسه آمدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رکوردشکی‌های تیم ملی فوتبال فرانسه در شب هت‌تریک امباپه؛ خروس‌ها جبل‌الطارق را گلباران کردند

لغو مسابقه لیون و مارسی؛ دولت فرانسه خشونت در ورزشگاه‌ها را «غیرقابل قبول» خواند

استقبال ده‌ها هزار نفر در کپنهاگ از یوناس وینگگارد قهرمان مسابقات تور دو فرانس