یک سیاهپوست دیگر در آمریکا به ضرب گلوله پلیس کشته شد؛ این بار در مینه سوتا

یک سیاهپوست دیگر در آمریکا به ضرب گلوله پلیس کشته شد؛ این بار در مینه سوتا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک راننده سیاهپوست در مینه سوتا در آمریکا توسط پلیس کشته شد.

آگهی

یک راننده سیاهپوست در مینه سوتا در آمریکا توسط پلیس کشته شد. مامور پلیس چهارشنبه شب در حالی به راننده ۳۲ ساله شلیک کرد که همسر و فرزند او نیز در خودرو بودند. راننده که به شدت زخمی شده بود در بیمارستان جان باخت. به گفته همسر مقتول، او در حال حال بیرون آوردن گواهینامه از جیبش بود که هدف قرار گرفت.

این حادثه یک روز پس از کشته شدن یک سیاهپوست دیگر به نام آلتون استرلینگ به دست پلیس در «بتن روژ» در لوئیزیانا روی می دهد؛ حادثه ای که بار دیگر اعتراضات نسبت به رفتار پلیس آمریکا با سیاهپوستان را برانگیخته است.

در دومین شب اعتراضات نسبت به کشته شدن آلتون استرلینگ توسط پلیس آمریکا، صدها تن در محل حادثه در «بتن روژ» تجمع کردند.

دنیز مارسل، نماینده دموکرات در مجلس عوام هم که به این تجمع پیوسته بود گفت: «ما برای آرامش و وحدت دعا می کنیم. اما می خواهیم بدانید که به این اکتفا نمی کنیم. ما خواستار عدالت و شفافیت هستیم. من تا زمانی که موضوع روشن نشود و فرد مسئول تحت بازجویی قرار نگیرد متوقف نمی شوم.»

وزارت داگستری آمریکا و اف بی آی تحقیقات درباره مرگ آلتون استرلینگ را آغاز کرده اند. گفته می شود دو مامور پلیس به مرخصی اجباری فرستاده شده اند. به گفته پلیس این دو مامور پس از آن در محل حاضر شدند که پلیس در جریان یک تماس تلفنی خبر تردد فردی مسلح در آن خیابان را دریافت کرده بود.

آلتون استرلینگ ۳۷ ساله همانطور که این ویدئو نشان می دهد صبح روز سه شنبه پس از آنکه دو مامور پلیس او را در کنار یک خودروی پارک شده، روی زمین خوابانده بودند و خطری درپی نداشت هدف پنج گلوله پلیس قرار گرفت و جان باخت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مرگ جوان سیاهپوست در لوئیزیانا؛ برای ماموران پلیس قرار منع تعقیب صادر شد

پلیس لوییزیانا یک جوان سیاه پوست را کُشت

پلیس محکوم به قتل جورج فلوید در زندان چاقو خورد