وزیر دادگستری آمریکا پروندۀ ایمیل های شخصی کلینتون را مختومه اعلام می کند

وزیر دادگستری آمریکا پروندۀ ایمیل های شخصی کلینتون را مختومه اعلام می کند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

لورتا لینچ، وزیر دادگستری آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری را در پروندۀ استفاده از ایمیل شخصی تحت پیگرد قانونی قرار نمی…

آگهی

لورتا لینچ، وزیر دادگستری آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری را در پروندۀ استفاده از ایمیل شخصی تحت پیگرد قانونی قرار نمی دهد. وزیر دادگستری آمریکا در اطلاعیه ای تاکید کرده است بنا به توصیۀ دادستان ها و ماموران اف بی آی که از یکسال پیش به اینسو تحقیقات در این زمینه را پیش می برند، این پرونده را مختومه اعلام می کند.

روز گذشته اف بی آی نیز اعلام کرده بود تحت تعقیب قرار دادن هیلاری کلینتون بخاطر استفاده از ایمیل های شخصی برای ارسال پیام های محرمانه ضرورتی ندارد.

دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه این تصمیم وزارت دادگستری آمریکا را «شرم آور» دانسته و خواهان رسیدگی به گفتۀ وی «موضع گیری های دروغین هیلاری کلینتون» در کنگرۀ این کشور شده ست.

وزارت خارجۀ آمریکا روز شنبۀ گذشته بمدت سه ساعت و نیم به پرسش های مامورین اف بی آی در این پرونده پاسخ داد. هیلاری کلینتون اعلام کرده است استفادۀ وی از حساب الکترونیکی شخصی برای مبادلۀ پیام های محرمانه «عمدی» نبوده و وی قصد نداشته قانون را زیر پا بگذارد.

بموجب پروتکل های امنیتی آمریکا، مقامات سیاسی برای مکالمات اداری و دیپلماتیک نباید از حساب کاربری شخصی خود استفاده کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا فضا به محیط ایده‌آل برای تحقیق در مورد بیماری سرطان تبدیل شده است؟

نتایج یک تحقیق: استفاده زیاد از تلفن همراه باعث کاهش تعداد اسپرم در مردان می‌شود

ورود اف‌بی‌آی به پرونده رابرت مالی؛ مک‌کال: پاسخ وزارت خارجه آمریکا غیرقابل قبول است