«مارینوپولوس»، صاحب بزرگترین فروشگاههای زنجیره ای در یونان ورشکست شد

«مارینوپولوس»، صاحب بزرگترین فروشگاههای زنجیره ای در یونان ورشکست شد
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شرکت مارینوپولوس صاحب بزرگترین فروشگاههای زنجیره ای در یونان اعلان ورشکستگی کرده است.

آگهی

شرکت مارینوپولوس صاحب بزرگترین فروشگاههای زنجیره ای در یونان اعلان ورشکستگی کرده است.

عدم توانایی مارینوپولوس در بازپرداخت بدهی سنگینی معادل ۷۰۰ میلیون یورو به حدود ۲ هزار شرکت تامین کننده اجناس سوپرمارکتها، این شرکت را به ورشکستگی کشانده است.

یک مشتری می گوید: «۵۰ سال است که مشتری این سوپرمارکت هستم. خواهرم همه زندگی اش، از زمان فارغ التحصیلی را در آن کار کرد. این وضعیت مرا غمگین کرده است.»

سندیکاها در یونان مراتب نگرانی خود را از حذف مشاغل اعلام کرده اند. ماتئوس ماوراکیس، از اعضای سندیکاها می گوید: «مالکان گروه باید بگویند آیا طرحی برای نجات مالی شرکت دارند و یا خیر. ما کارمندان هیچ اطلاعی از وجود چنین طرحی نداریم. همچنین هیچ نمی دانیم هدف و برنامه آنها چیست. موضوعی که ما را نگران کرده مسئله نجات مشاغل و ادامه حیات شرکت است.»

در سال ۲۰۱۲ تداوم بحران اقتصادی در یونان موجب شد «کارفور»، صاحب بزرگترین فروشگاههای زنجیره ای در دنیا همکاری تجاری بازرگانی خود را با مارینوپولوس قطع کند.

استاماتیس یانیسیس، خبرنگار یورونیوز در آتن می گوید: «طی هفت سال گذشته اقتصاد یونان زیر بار بحران له شده است. ۲۵۰ هزار فروشگاه و یا شرکت ورشکسته شده اند و حدود ۱ میلیون شغل حذف شده است. ورشکستگی مارینوپولوس تعطیلی ۴۰۰ مرکز فروش و حذف ۱۳ هزار نفر نیروی کار را درپی خواهد داشت.»

مارینوپولوس که در سال ۱۸۹۳میلادی تاسیس شد اکنون به نظر می رسد قربانی وضعیت نابسامان اقتصادی و افت میزان مصرف داخلی در یونان است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سقبت روسیه از عربستان در صادرات نفت به چین؛ واردات نفت آمریکا توسط پکن ۸۱ درصد رشد کرد

چین فرستاده ویژه خود را برای مذاکرات صلح مرتبط با جنگ اوکراین به عربستان می‌فرستد

تلاش ژاپن برای تقویت بخش دفاعی خود؛ سفرهای اروپایی و آمریکایی کیشیدا آغاز شد