پرتغال در ضربات پنالتی لهستان را شکست داد و به نیمه نهایی رفت

پرتغال در ضربات پنالتی لهستان را شکست داد و به نیمه نهایی رفت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پرتغال۵ لهستان۳ضربات پنالتی پرتغال فرناندو سانتوز پس از آغازی نه چندان درخشان در یورو موفق شد با شکست لهستان به مرحله نیمه پایانی مسابقات راه پیدا کند.

آگهی

پرتغال۵ لهستان۳ضربات پنالتی

پرتغال فرناندو سانتوز پس از آغازی نه چندان درخشان در یورو موفق شد با شکست لهستان به مرحله نیمه پایانی مسابقات راه پیدا کند. چهار سال پیش پرتغال پس از شکست در مقابل اسپانیا نتوانست به نیمه پایانی راه پیدا کند. اما این بار لاروخا پیشاپیش حذف شده است. با هم نگاهی به بازی لهستان و پرتغال در مارسی می اندازیم.

بازی پرتغال و لهستان به عنوان اولین بازی مرحله یک چهارم پایانی با دو رکورد در نیمه اول همراه بود. لهستان موفق شد دومین سریعترین گل تاریخ جام ملتها را به ثمر برساند. لواندوفسکی مهاجم نامی لهستان در دقیقه دوم نیمه اول اولین گل خود در این جام را به ثمر رساند. رناتو سانچز هافبک هجده ساله پرتغال در دقیقه سی و سه این گل را جبران کرد و بدل به جوانترین گلزن تاریخ جام ملتها شد. رکورد پیش از این در دست رونالدو بود. بازی پس از صد و بیست دقیقه با همین نتیجه مساوی ادامه یافت و نهایتا در ضربات پنالتی این پرتغال بود که موفق شد اولین تیم مرحله نیمه نهایی این جام ملتها باشد.

رناتو سانچز هجده ساله بهترین بازیکن این بازی شد.

Day in photos

EURO 2016 day 19: Quarter-final Poland v Portugal### Wales and Belgium Preview

اولین تیم راه یافته به نیمه پایانی جمعه شب رقیبش را می شناسد. یا ولز و یا بلژیک. بازی دو تیم در شهر لیل در ده کیلومتری مرز بلژیک و فرانسه برگزار می شود. برای هواداران ولز این بازی به مثابه یک فینال است، حضور در مرحله یک چهارم پایانی پس از اولین حضور این تیم در جام ملتها موفقیتی بزرگ محسوب می شود. اژدهای جزیره ابتدا در گروهی که با انگلستان بودند به عنوان سرگروه صعود کردند و در مرحله یک هشتم ایرلند شمالی را از پیش رو برداشتند. گرت بیل بهترین بازیکن ولز و با ارزشترین بازیکن این جام ملتها تا امروز می تواند امید حضور ولزیها برای صعود به نیمه نهایی باشد. او در مرحله مقدماتی پس از جام ملتها در کاردیف یک گل وارد دروازه بلژیک کرده است و شاید در این بازی هم بتواند بدرخشد.

شیاطین سرخ اروپا هم با این که بازی اول را با شکست در مقابل ایتالیا پشت سر گذاشتند اما اندک اندک تبدیل به یکی از بهترین های این یورو شدند. آنها در بازی یک هشتم پایانی مجارستان را ۴ بر ۰ مغلوب کردندو و مقتدرانه به مرحله یک چهارم رسیدند. آنها در بازی مقابل ولز بهترین سلاح را دارند و آنهم حضور هزاران تن از هواداران این تیم خواهد بود. استادیوم محل بازی در مرز فرانسه و بلژیک قرار دارد و گفته می شود بیش از ۱۰۰ هزار نفر از هواداران بلژیک برای این بازی به شهر لیل می آیند. بار منفی این بازی مشکلات مارک ویلموتز در خط دفاعی است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ضربات پنالتی پرتغال را به نیمه نهایی برد و پرتغالی ها را به اوج شادی

صعود ژاپن به لطف کارت زرد کمتر

پیروزی سنگال در مقابل لهستان؛ نخستین برد آفریقایی‌ها رقم خورد