سناتورهای آمریکا طرح سختگیری بیشتر برای خرید سلاح را رد کردند

سناتورهای آمریکا طرح سختگیری بیشتر برای خرید سلاح را رد کردند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

طرحی که شماری از سناتورهای آمریکا برای اعمال سختگیری بیشتر بر خرید سلاح مطرح کرده بودند تصویب نشد.

آگهی

طرحی که شماری از سناتورهای آمریکا برای اعمال سختگیری بیشتر بر خرید سلاح مطرح کرده بودند تصویب نشد. طرح ارائه شده در سنا برای تصویب شدن به ۶۰ رای نیاز داشت اما توانست فقط ۵۳ رای مثبت بگیرد و ۴۷ سناتور به آن رای منفی دادند.

این طرح، بررسی بیشتر سابقه افرادی را که خواهان مجوز خرید سلاح هستند الزامی می کرد. باربارا میکولسکی، سناتو
ر دموکرات از مریلند گفت: «چرا همه ما باید برای سوار شدن به هواپیما از مراحل سخت امنیت فرودگاه عبور کنیم اما برای کسانی که در فهرست مظنونان فعالیتهای تروریستی قرار دارند و می خواهند سلاح بخرند، هیچ کنترلی وجود ندارد؟»

این طرح که انتظار می رفت رای نیاورد، یکی از چندین طرحی است که در پی کشتار اورلاندو مطرح شده است. در جریان حمله به یک کلوپ شبانه همجنسگرایان که عامل آن عمر متین، مرد ۲۹ ساله افغان تبار بود، ۴۹ نفر کشته شدند.

کلی آیوت، سناتور جمهوریخواه از ایالت نیوهمپشایر گفت: «این یک مساله فوق العاده مهم است که یک واکنش جدی را می طلبد. راه حلی وجود دارد و برای یافتن این راه حل مصمم هستم. به جای این که پیشنهادهایی از سر رقابت کردن ارائه کنیم، باید تلاشهایمان را مترکز کنیم. باید از رقابت کردن با هم دست بکشیم و به دنبال راه حل موثر برای مردم آمریکا باشیم.»

کشتار اورلاندو بار دیگر به بحثها بر سر حق حمل سلاح دامن زد. هفته گذشته نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان طرحی را برای محدود کردن این حق ارائه کردند که بحث درباره آن پانزده ساعت طول کشید.

طرح دیگری که رای نیاورد کسانی را که نام آنها در فهرست مظنونان فعالیتهای تروریستی وجود دارد از داشتن سلاح محروم می کرد. بر اساس یکی دیگر از طرحهای ردشده، بلافاصله پس از خرید سلاح توسط یکی از مظنونان انجام فعالیتهای تروریستی، باید به پلیس فدرال آمریکا هشدار داده شود.

متمم دوم قانون اساسی آمریکا حق مالکیت سلاح را به رسمیت می شناسد و بسیاری از مدافعان حق حمل سلاح به این بند قانون اساسی استناد می کنند. کنترل شدیدتر خرید و فروش سلاح یکی از اصلی ترین وعده های انتخاباتی باراک اوباما بود. او عدم موفقیت در این زمینه را یکی از مهمترین ناکامیهای دوران ریاست جمهوری خود توصیف کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟

ایالات متحده و ژاپن خواستار پای کارآمدن «همه کشورها» برای ممنوعیت توسعه سلاح‌های هسته‌ای در فضا شدند