هشدار سیاستگذاران بانک مرکزی بریتانیا نسبت به «برکسیت»

هشدار سیاستگذاران بانک مرکزی بریتانیا نسبت به «برکسیت»
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

یک هفته مانده به برگزاری همه پرسی درباره خروج و یا عدم خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، برکسیت، بانک مرکزی بریتانیا یا همان بانک انگلستان، به ریاست مارک کارنی در جریان نشست ماهانه خود نسبت به تبعات منف

آگهی

یک هفته مانده به برگزاری همه پرسی درباره خروج و یا عدم خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، برکسیت، بانک مرکزی بریتانیا یا همان بانک انگلستان، به ریاست مارک کارنی در جریان نشست ماهانه خود نسبت به تبعات منفی خروج این کشور هشدار داده است.

این نهاد پیش بینی کرده خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا متضمن ریسک بالایی برای بازارهای مالی در این کشور خواهد بود و حتی تاثیر منفی نیز برروی اقتصاد دنیا خواهد گذاشت.

رییس بانک مرکزی بریتانیا در پاسخ به نامه یکی از اعضای طرفدار برکسیت مجلس عوام، مبنی بر موضع گیری بانک مرکزی، نهاد تحت امرش را مستقل توصیف کرده است.

سیاستگذاران بانک مرکزی بریتانیا در نشست خود با توجه به برگزاری همه پرسی، تدابیر اضطراری از جمله تامین نقدینگی بانکها در صورت لزوم را تصویب کردند.

بانک انگلستان پیش بینی می کند در صورتی که مردم بریتانیا به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا رای دهند ارزش پوند در برابر دلار آمریکا دستخوش سقوط شدیدی شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ابراز نگرانی رئیس شورای اروپا از خروج احتمالی بریتانیا از اتحادیه اروپا

هزینه مسکن در کدام کشورهای اروپایی بالاترین است و بیشترین رشد قیمت خانه در کجا رقم خورد؟

ادامه کاهش واردات انرژی به اتحادیه اروپا؛ ارزش گاز وارداتی ۵۲ درصد پایین آمد