رئیس جمهوری ونزوئلا برگزاری همه پرسی را به سال آینده موکول کرد

رئیس جمهوری ونزوئلا برگزاری همه پرسی را به سال آینده موکول کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا اعلام کرد که همه پرسی در مورد برکناری او از قدرت، در سال جاری میلادی برگزار نخواهد شد.

آگهی

نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا اعلام کرد که همه پرسی در مورد برکناری او از قدرت، در سال جاری میلادی برگزار نخواهد شد.

مخالفان رئیس جمهوری ونزوئلا با امضای توماری خواستار برگزاری همه پرسی در سال جاری شده اند.

مطابق قانون اساسی ونزوئلا در صورت برگزاری همه پرسی در سال جاری و رای مردم به برکناری رئیس جمهور، باید انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری برگزار شود. این در حالی است که در صورت برگزاری همه پرسی در سال ۲۰۱۷ و رای عمومی به برکناری نیکولاس مادورو، معاون رئیس جمهوری جانشین او خواهد شد.

نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا می گوید: «اگر شروط لازم برای برگزاری همه پرسی رعایت شده بوده باشد، این رای گیری سال آینده انجام خواهد شد. اگر رعایت نشده باشد همه پرسی برگزار نخواهد شد.»

Venezuela's govt says petition to recall unpopular President Maduro is tarnished by fraud: https://t.co/MNKAAckKFApic.twitter.com/KE1LdXqpJZ

— VICE News (@vicenews) June 11, 2016

همزمان با اظهارات رئیس جمهوری ونزوئلا، شورای ملی انتخابات این کشور از ابطال بیش از ۶۰۰ هزار امضای طومار مخالفان به دلیل عدم تطبیق با ضوابط قانونی خبر داد.

خسوس توره آلبا، دبیر کل مجمع اتحاد دموکراتیک (مخالفان دولت) در واکنش به این خبر گفت: «امروز یک نفر از هر سه ونزوئلایی که پومار را امضا کرده از این محرومیت برآشفته است زیرا امضای آنها حذف شده است.»

مخالفان دولت ونزوئلا، شورای ملی انتخابات را به سنگ اندازی در روند برگزاری همه پرسی متهم کرده اند.

مخالفان دولت ونزوئلا در حالی موفق به جمع آوری یک میلیون و ۸۰۰ هزار امضاء برای طومار درخواست همه پرسی شده اند که این کشور با بحران اقتصادی روبه رو است. اقتصاد ونزوئلا علاوه بر رکود اقتصادی، بالاترین نرخ تورم در سطح جهان را تجربه می کند و کمبود مواد غذایی زندگی مردم را با مشکل مواجه کرده است.

Hunger and anger fill the streets of Venezuela https://t.co/C4rX68lkdV

— Reuters TV (@ReutersTV) June 12, 2016

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سوئیس در پی بحث‌های مرتبط با جنگ اوکراین سیاست بی‌طرفی خود را به همه‌پرسی می‌گذارد

جایگاه و مفاهیم زن و خانواده در قانون اساسی ایرلند؛ رای «نه» در صدر آرا همه‌پرسی قرار گرفت

سوئیسی‌ها در یک همه‌پرسی به افزایش میزان مستمری بازنشستگی رای دادند