ادای احترام به محمدعلی

ادای احترام به محمدعلی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دوستداران محمدعلی در نقاط مختلف آمریکا از جمله تئاتر آپولو در محله هارلم در منهتن نیویورک با روشن کردن شمع و نثار گل، به این اسطوره دنیای بوکس ادای احترام…

آگهی

دوستداران محمدعلی در نقاط مختلف آمریکا از جمله تئاتر آپولو در محله هارلم در منهتن نیویورک با روشن کردن شمع و نثار گل، به این اسطوره دنیای بوکس ادای احترام کردند. آنها همچنین با نقل برخی سخنان محمدعلی یاد او را گرامی داشتند.

در پی درگذشت محمد علی، دوستان، نزدیکان و برخی شخصیت های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از «قهرمان قهرمانان» تجلیل کردند.

جرج فورمن، مشتزن سابق درباره او چنین می گوید: «محمدعلی پدیده ای که دیگر نخواهید دیدش. من در زندگی ام با خوش سیماترین و خوش تیپ ترین ها دیدار داشته ام اما کسی را مثل او ندیده ام. او یک مشتزن بود. چنین پدیده ای به دنیای هنر، سیاست و علم تعلق دارد. ما دیگر شاهد او نخواهیم بود. در رقابتی موسوم به «مبارزه در جنگل» که من آن را ضرب و شتم در جنگل می نامم، با دو کمربند سنگین وزن به مصاف او رفتم اما بدون آنها برگشتم.»

به باور باب آروم، از دوستان ۵۰ ساله محمدعلی، میراث این قهرمان سابق بوکس در میدان مبارزه قابل مقایسه با تاثیرات او بر آمریکا و جهان نیست. باب آروم در این باره گفت: «وقتی برمی گردم و به زندگی او نگاه می کنم می بینیم که دوستی او چه موهبتی بود. من زمان زیادی را با او سر کردم. برای من حرف زدن درباره شاهکارهای او در بوکس دشوار است. برای اینکه میراث او در رینگ بوکس هر چقدر هم بزرگ و ارزشمند باشند باز در مقایسه با تاثیرات او بر آمریکا و جهان رنگ می بازد.»

رحمان علی برادر محمد علی که با او در خانه کوچکی در لوئیزویل در ایالت کنتاکی بزرگ شده هم اسطوره دنیای مشتزنی را قهرمانی جهانی و عاشق خدا و بشریت توصیف می کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟

ایالات متحده و ژاپن خواستار پای کارآمدن «همه کشورها» برای ممنوعیت توسعه سلاح‌های هسته‌ای در فضا شدند