گزارش از نشست بانک مرکزی اروپا در وین

گزارش از نشست بانک مرکزی اروپا در وین
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ماریو دراگی، رییس بانک مرکزی اروپا در پایان نشست این نهاد در وین پایتخت اتریش ضمن شرکت در یک کنفرانس خبری تصمیمات و پیش بینی های اقتصادی نهاد تحت امرش را تشریح…

آگهی

ماریو دراگی، رییس بانک مرکزی اروپا در پایان نشست این نهاد در وین پایتخت اتریش ضمن شرکت در یک کنفرانس خبری تصمیمات و پیش بینی های اقتصادی نهاد تحت امرش را تشریح کرد.

بانک مرکزی پیش بینی کرده نرخ تورم در حوزه پولی یورو تا سال ۲۰۱۷ به رقم ۱.۳ درصد برسد. رییس بانک مرکزی اروپا درباره رشد اقتصادی حوزه پولی یورو گفت: «آخرین داده ها از ادامه روند رشد اقتصادی در سه ماهه دوم سال حکایت دارد. گر چه که احتمالا این آهنگ رشد ضعیف تر از سه ماهه اول خواهد بود. در آینده رشد اقتصادی کم اما با آهنگی منظم پیش بینی می شود.»

در چهارچوب اجرای تدابیر حمایتی برای مقابله با نرخ بسیار پایین تورم در حوزه پولی یورو بانک مرکزی اروپا علاوه بر بازخرید ماهانه اوراق قرضه دولتی تا سقف ۸۰ میلیارد یورو، از هشتم ژوئن به بازخرید اوراق قرضه شرکتها نیز روی می آورد.

بانک مرکزی اروپا پیش از آنکه بانکهای دچار بحران یونان را از اعطای وام با نرخ بهره صفر در ازای اوراق قرضه دولتی یونان بهره مند کند از دولت این کشور اجرای برنامه های اصلاحی وسیع را مطالبه کرده است.

ماریو دراگی در ادامه درباره یونان گفت: «یوروگروپ از نهادها تقاضا کرده تا اجرای برنامه اصلاحی که مستلزم رسیدن به توافق تکمیلی است را بررسی کنند. در این زمینه مذاکراتی با دولت یونان در جریان است. به محض اجرای این برنامه ها هیئت مدیره بانک مرکزی نسبت به اعطای کمکهای مالی به بانکهای یونانی اتخاذ تصمیم خواهد کرد.»

بانک مرکزی اروپا با نزدیک شدن تاریخ برگزاری همه پرسی درباره خروج و یا عدم خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا ضمن هشدار به خروج احتمالی این کشور، ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا را به نفع اروپا و خود این کشور ارزیابی کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هزینه مسکن در کدام کشورهای اروپایی بالاترین است و بیشترین رشد قیمت خانه در کجا رقم خورد؟

ادامه کاهش واردات انرژی به اتحادیه اروپا؛ ارزش گاز وارداتی ۵۲ درصد پایین آمد

کوبایی‌ها و نوستالژی جیره‌بندی دوره جنگ سرد؛ حقوقی که به ۲۰ دلار در ماه رسیده و شکمی که گرسنه مانده