این روزها هوای اروپا پس است

این روزها هوای اروپا پس است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

آب و هوای بد در روزهای گذشته دامنگیر بسیاری از شهرهای اروپا شده است.

آگهی

آب و هوای بد در روزهای گذشته دامنگیر بسیاری از شهرهای اروپا شده است. دومین روز بارندگی شدید در پاریس سبب شد آبِ رودخانه سن بسیار بالا بیاید، که در این وقتِ سال، رویدادی کم سابقه به شمار می رود. وزیر کشور فرانسه در پیامی از مردم خواست «نهایت احتیاط» را داشته باشند.

در رویدادی بی سابقه بخشهای زیادی از اتوبان معروف آ ۱۰ هم به زیر آب رفت و تردد در این مسیر ناممکن شد. همچنین یک زندان در مرکز فرانسه به دلیل هجوم سیلاب ناگزیر شد محوطه خود را تخلیه کرده، زندانیانش را به مراکز دیگر منتقل کند.

در منطقه مرزی فرانسه و بلژیک هم میزان بارانی که معمولا در شش هفته می بارد، در طول ۲۴ ساعت بارید و دهها روستا را در این ناحیه به زیر آب فرو برد. اداره هواشناسی از بارشهای شدیدتری در روزهای پیشِ رو خبر می دهد. یکی از شهروندان این ناحیه می گوید: «سطح بارش در سال ۱۹۹۹، تا ۳ متر و ۳۱ سانتیمتر رسیده بود. این رکورد الان شکسته، چون آب ۱۱سانتیمتر بیشتر از آن موقع بالا آمده.»

آب و هوای بد در پراگ پایتخت جمهوری چک هم مناظر دیدنی و اماکن تاریخی این شهر را در پرده ای از باران و مه فرو برد.

آلمان هم از بارش شدید در امان نمانده و سیلاب تاکنون ۴ قربانی در جنوب غرب این کشور گرفته است. سیلاب در مسیر خود گل و لای بسیاری را روانه مناطق مسکونی کرد و سبب شد صدها نفر خانه های خود را تخلیه کنند. بسیاری از مردم اکنون مشغول ترمیم و پاکسازی خانه های خود هستند. تردد قطارها در مسیرهای اصلی مناطق سیل زده ناممکن شده و بسیاری از قطارها از مسیرهای جانبی رفت و آمد می کنند. پیش بینی شده که این شرایط تا روز شنبه ادامه خواهد داشت.

در پی سیلابهای روز دوشنبه در پاریس، تنها دو بازی از مسابقات تنیس اُپنِ فرانسه برگزار شد. در طول ۱۶ سال گذشته نخستین بار است که تمام بازیهای یک روزِ این مسابقات لغو می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سیل جان چهار نفر را در آلمان گرفت

جاری شدن سیل در مناطقی از فرانسه

استعفای مدیر فرانسوی به دلیل تهدید به مرگ پس از تذکر حجاب؛ دولت از دانش‌آموز محجبه شکایت می‌کند