صلاح عبدالسلام در اولین جلسه بازپرسی سکوت اختیار کرد

صلاح عبدالسلام در اولین جلسه بازپرسی سکوت اختیار کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

صلاح عبدالسلام، یکی از عوامل حملات ۱۳ نوامبر پاریس، روز جمعه به کاخ دادگستری فرانسه در پایتخت این کشور منتقل شد و مورد بازپرسی قرار گرفت.

آگهی

صلاح عبدالسلام، یکی از عوامل حملات ۱۳ نوامبر پاریس، روز جمعه به کاخ دادگستری فرانسه در پایتخت این کشور منتقل شد و مورد بازپرسی قرار گرفت. با این حال، عبدالسلام در اولین جلسه بازپرسی سکوت اختیار کرد. این اقدام او به رغم وعده ای است که برای همکاری در روند محاکمه خود داده بود.

فرانک برتون، وکیل مدافع صلاح عبدالسلام در این باره به خبرنگاران گفت: «او قول داده یک روز درباره کارهایی که کرده سخن بگوید، و امروز آن روز نبود. مهم این است که یک روز این اتفاق می افتد. مردم هرچه دلشان بخواهد می توانند بگویند، می توانند بگویند که روند رسیدگی قضایی به اندازه کافی سریع نیست، اما تصمیمگیری درباره زمان توضیح دادن و جواب دادن به سؤالات قضات در اختیار او است. مهم این است که یک روز این کار را خواهد کرد.»

از سوی دیگر، ژرار شاملا، وکیل ۷۵ نفر از قربانیان حملات ۱۳ نوامبر، که بیشترشان در باشگاه شبانه باتاکلان کشته شدند، می گوید: «چیزی که خانواده های قربانیان از او می خواهند این نیست که شرح ماجرا را برایشان بگوید، این است که بفهمد چه کار کرده، بفهمد چه حجمی از درد و رنج را موجب شده است. مسئله انتقام نیست، مسئله عدالت است.»

بنا به گزارشهای منتشرشده، صلاح عبدالسلام ۲۶ ساله همان فردی است که خودروی مورد استفاده در حملات پاریس را کرایه کرده و سه عامل انتحاری را به نقاط مورد نظر رسانده بود. عبدالسلام پس از حملات ۱۳ نوامبر به بروکسل گریخت اما چهار ماه بعد، چند روز پیش از حملات ۲۲ مارس در این شهر دستگیر شد.

او بعدتر با موافقت مقامات بلژیکی به فرانسه بازگردانده شد، و در حال حاضر در زندان فلوری – مروژی پاریس به سر می برد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مظنون اصلی حملات پاریس کیست؟

در گرماگرم افزایش تنش‌ها در خاورمیانه، فرانسه امنیت شب تحویل سال نوی المپیکی را تشدید می‌کند

جزئیات حمله پاریس؛ تحقیقات آلمان و فرانسه در مورد چاقوکشی آرمان رجب‌پور و قصور روانپزشکی