کشف تابلوهای به سرقت رفته از موزۀ ورونا در اوکراین

کشف تابلوهای به سرقت رفته از موزۀ ورونا در اوکراین
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

خبر کوتاه هفده تابلوی نقاشی که از موزه ای در شهر ورونا در ایتالیا ربوده شده بودند، روز چهارشنبه در اوکراین کشف شدند. تابلوهای به سرقت رفته آثار

آگهی

خبر کوتاه

هفده تابلوی نقاشی که از موزه ای در شهر ورونا در ایتالیا ربوده شده بودند، روز چهارشنبه در اوکراین کشف شدند. تابلوهای به سرقت رفته آثار نقاشان برجسته ای مانند آندرئا مانتنیا، تینتورتو و روبنس بودند که در نوامبر گذشته از این موزه به سرقت رفتند.

پترو پورشنکو، رئیس جمهوری اوکراین در بازدید از تابلوهای کشف شده با تشکر از پلیس اعلام کرد که کشف این آثار نشان می دهد که اوکراین در مبارزه با قاچاق آثار هنری و فساد ثبت قدم است.

قیمت این تابلوها ۱۶ میلیون یورو تخمین زده شده است. در ماه مارس گذشته ۱۲ نفر که مظنون به همکاری با یک باند مولداویایی سرقت اثار هنری بودند در ایتالیا دستگیر شدند. یکی از نگهبانان موزه، برادرش و دوست دختر وی که اهل مولداوی است جز دستگیرشدگان هستند. به گفتۀ مقامات ایتالیا دستگیری این افراد به پلیس این کشور و ایتالیا امکان کشف این تابلوها را داده است.

به نوشتۀ رسانه های ایتالیایی، این تابلوها قرار بود به خریداری که در چچن زندگی می کند، فروخته شود. قرار است این ۱۷ تابلوی مشهور به زودی به موزۀ ورونا تحویل داده شوند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گروهی از نیروهای روس هوادار اوکراین به مناطق مرزی در روسیه حمله کردند

ماکرون خطاب به متحدان اوکراین: بزدلی را کنار بگذارید؛ باید با درک شرایط شجاعت داشته باشیم

توقف پیشروی روس‌ها در محدوده آودیئیفکا؛ اوکراین: کشتی ۶۵ میلیون دلاری روسیه را هدف گرفتیم